נוירואימונולוגיה

מחקר חדש הנערך במרכז שניידר לרפואת ילדים יבדוק מאפייני הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים חולי אפילפסיה

מחקר חדש, אשר יצא לדרך במכון לנוירולוגיה של הילד והמתבגר במרכז שניידר לרפואת ילדים, יבחן לראשונה הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים הסובלים מאפליפסיה מסוג NF1. המחקר, שנערך בראשות פרופ’ אבינועם שופר, מנהל המכון לנוירולוגיה של הילד והמתבגר במרכז שניידר לרפואת ילדים, יתקיים בקרב 100 ילדים בגילאי 7-18.

אבחון הפרעת קשב וריכוז בילדים, ובמיוחד בילדי 1NF, הינו תהליך מורכב, הדורש שלילת הפרעות אחרות. על מנת לערוך אבחון מדויק ככל האפשר, יבצע כל נבדק את מבדק ה-MOXO– כלי עזר ממוחשב מוביל בתהליך אבחון הפרעות קשב, וכן ימולאו עבורו שאלוני הורה-מורה.

לדברי פרופ’ אבינועם שופר, מנהל המכון לנוירולוגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים: “אצל ילדי NF1 קיימת שכיחות יתר של הפרעות התפתחות, לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז והפרעות פסיכיאטריות שונות לעומת אוכלוסיית הילדים הבריאים, ולכן יש חשיבות ראשונה במעלה לאבחון מהיר וטיפול יעיל. איחור באבחון ובטיפול עלול לגרום להחמרת המצב ולהתדרדרות לימודית, חברתית ורגשית נוספת”.

עוד הוסיף פרופ’ שופר: “היות והטיפול עבור הפרעת קשב וריכוז כולל שילוב של טיפול חינוכי (דידקטי), רגשי (פסיכולוגי) ותרופתי, ומותאם לכל ילד לפי צרכיו, הרי שמבחן ה-MOXO יסייע לצוות המטפל לבחור את הטיפול האופטימלי עבור הילד. חשוב במיוחד למקד את הבעייתיות של הפרעת קשב וריכוז בילדים עם 1NF ולבדוק, האם יש תת-סוג (כגון: בעיית אימפולסיביות או קשיי תזמון) המאפיין אותם. כאמור לאבחון מדויק יש משמעות טיפולית חשובה ביותר”.

ב-28 למרץ 2012 יתקיים במרכז שניידר לרפואת ילדים יום עיון בנושא: קשב ולמידה, המיועד להורים ולאנשי חינוך. יום העיון יתקיים באודיטוריום בניין המחקר ע”ש פלסנשטיין.

לתוכנית המלאה של יום העיון: לחצו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה