נוירואימונולוגיה

אין עליה בשכיחות מחלות אוטואימוניות בעקבות חיסון כנגד נגיף HPV (מתוך J Intern Med)

ממדגם גדול של נשים צעירות בגילאי 9-26 שנים שקיבלו חיסון כנגד נגיף HPV (Human Papillomavirus) עולה כי לא חלה עליה בהופעה חדשה של מחלות אוטואימוניות בעקבות החיסון. מהמחקר עולה כי אין צבר הופעת מחלות בהתאם למועד מתן החיסונים, רצף המינונים, או גיל הנשים. הממצאים פורסמו במהדורת פברואר של כתב העת Journal of Internal Medicine.

החוקרים עקבו אחר קרוב ל-190,000 מטופלות במשך כ-180 ימים לאחר כל מנה של HPV4 (Quadrivalent HPV Vaccine), במטרה לזהות אבחנה חדשה של הפרעה אוטואימונית. המשתתפות קיבלו 1-3 מנות במהלך תקופה של שישה חודשים, בין אוגוסט 2006 ועד מרץ 2008.

החוקרים ביקשו לבחון את היארעות 16 הפרעות אוטואימוניות מהקטגוריות הבאות: ריאומטולוגיות (דוגמת ITP, לופוס, דלקת מפרקים שגרונית); אנדוקריניות (דוגמת סוכרת מסוג 1, מחלת השימוטו ומחלת גרייבס); ונוירולוגיות/אופתלמולוגיות (טרשת נפוצה ומחלה דה-מייאלינטיביות אחרות של מערכת העצבים המרכזית). החוקרים בחנו את שיעור האבחנות החדשות של הפרעות אוטואימוניות בקרב קרוב ל-150,000 נשים בעלות ביטוח רפואי במשך לפחות 12 חודשים.

החוקרים השוו את שיעורי ההיארעות של כל הפרעה בקרב נשים מחוסנות עם ההיארעות המשוערת בנשים לא-מחוסנות.

מבין 719 המקרים המתאימים לסקירה, 31-40% מהמצבים שזוהו אושרו כהופעה חדשה. לא נרשמה עליה משמעותית בשיעורי IRR (Incidence Rate Ratio) עם אף אחד מהמצבים, למעט מחלת השימוטו (IRR = 1.29), א לאור העדר צבר זמני ובסיס ביולוגי לקשר, החוקרים קבעו כי אין עדויות עקביות בנושא.

בהשוואה לנשים לא-מחוסנות, שיעורי ההיארעות בנשים מחוסנות היו נמוכים משמעותית כאשר בחנו את הופעת סוכרת מסוג 1 (IRR = 0.57) ו-Juvenile Rheumatoid Arthritis (IRR = 0.48).

החוקרים מציינים מספר יתרונות של המחקר, כולל הקפדה על מעקב בן 180 ימים לאחר כל מנת חיסון, זיהוי רחב של מקרים ופאנל מומחים שאישר את האבחנה ואת תאריכי הופעת המחלות. בנוסף, המחקר נערך במדגם גדול, עם אוכלוסיה מגוונת מבחינה אתנית וסוציו-דמוגרפית.

J Intern Med. 2012;271:193-203

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה