נוירואימונולוגיה

הקשר בין צריכת משקאות אלכוהולים לפרקינסון (ANA)

ע”פ מחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לנוירולוגיה צריכה של בירה קשורה לירידה בסיכון לפרקינסון, בעוד ששתיית משקאות אלכוהולים אחרים קשורה לעלייה בסיכון למחלה.

החוקרים מארה”ב ניתחו מידע אודות 1,113 משתתפים עם פרקינסון ו-305,785 מטופלים ללא פרקינסון אשר גוייסו למחקר לאומי הבוחן קשר בין תזונה לבריאות. סוגי האלכוהול שנבדקו היו בירה, יין ומשקאות אלכוהוליים אחרים או עירוב שלהם. על בסיס נתוני המשתתפים שגוייסו בין 1995 ל-1996 נעשה מעקב בין 2000 ל-2006 על איבחונים של פרקינסון.

לאחר התאמות לגורמי סיכון אחרים נמצא ששתיית בירה הייתה קשורה לירידה בסיכון לפרקינסון, יחס סיכון של כ-0.8 , תלוי בהיקף הצריכה.

בשתיית משקאות אלכוהולים אחרים (שאינם בירה או יין, כמו ליקר, ברנדי וכד’) נמצא יחס שנע בין 1.06 ל-1.35. בשתיית יין ברמות נמוכות (מתחת לכוס אחת) היה סיכון יחסי של 1.07 , ובצריכה מעל 2 כוסות ליום 1.35, אך בצריכה של 1-2 כוסות ליום יחס הסיכון היה 0.74 …

החוקרים מציינים שהמנגנון הביולוגי שיכול לקשר בין צריכת אלכוהול לפרקינסון אינו ברור, אך נראה לאור ההבדלים בסיכון שזה אינו קשור לרמת האתנול במשקאות. החוקרים העריכו שייתכן וההבדל קשור לרמת מלח חומצת השתן (urate ) אשר גבוהה יותר בבירה מאשר ביין ובמשקאות אלכוהוליים אחרים.

American Neurological Association (ANA) 136th Annual Meeting: Poster S208. Presented September 25, 2011.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה