נוירואימונולוגיה

בטיחות ויעילות של Alemtuzumab במטופלים עם relapsing-remitting multiple sclerosis

מאת ד”ר אולה קראסיק

תוצאות מחקר CARE-MS אשר פורסמו לאחרונה הדגימו לאחרונה ירידה של 55% בשיעור חזרות מחלה (relapse ) במשך שנתיים במטופלים מבוגרים עם relapsing-remitting multiple sclerosis תחת טיפול ב-Alemtuzumab (מבקמפאת’) בהשוואה לטיפול ב-Interferon (רביף).

התרופה Alemtuzumab הינה נוגדן מונוקלונלי, אשר נמצא בשימוש כיום כטיפול בלאוקמיה או לימפומה של תאי T . כמו כן, התרופה משמשת בפרוטוקולים של הכנה להשתלת מח עצם או כליה. החברה המייצרת את התרופה מצפה לקבל אישור של ארצות הברית והאיגוד האירופאי לשימוש בתרופה במטופלים עם multiple sclerosis (MS) בתחילת שנת 2012.

מחקר CARE-MS או Comparison of Alemtuzumab and Rebif Efficacy in Multiple Sclerosis , הינו מחקר קליני אקראי שלב 3. במחקר השתתפו 581 מטופלים עם MS מוקדם, relapsing-remitting פעיל, אשר טרם קיבלו טיפול כלשהו. תוצאות המחקר הקיימות כיום מדגימות כי טיפול ב-Alemtuzumab בשני מחזורים שנתיים הפחית באופן מובהק את מספר חזרות המחלה בהשוואה לטיפול ב-Interferon (עם P<0.0001 ). אולם, לא הושגה מובהקות סטטיסטית לנקודת הסיום המשנית האטה בהחמרת המוגבלות (P=0.22 ).

בשלב זה השימוש ב-Alemtuzumab לטיפול ב-MS שנוי במחלוקת. אמנם רופאים רבים תומכים בטיפול זה בשל הדגמת היעילות של הטיפול, אחרים מסתייגים בשל תופעות הלוואי החמורות האפשריות תחת טיפול זה, כולל ITP (או immune thrombocytopenic purpura ), מחלת בלוטת התריס, וממאירויות.  

במחקר החדש, לא היו מטופלים אשר הפסיקו טיפול בשל תופעות לוואי. פחות מ-20% מהמטופלים אשר טופלו ב-Alemtuzumab פיתחו תופעת לוואי אוטואימונית הקשורה לבלוטת התריס, ופחות מ-1% פיתחו ITP .

מחקר CARE-MS שני נמצא בשלבי בצוע כעת. מחקר זה הולך להשוות Alemtuzumab אל מול Interferon במטופלים עם MS מסוג relapsing-remitting אשר חוו חזרת מחלה תחת טיפול. תוצאות מחקר זה צפויות להתפרסם מאוחר יותר השנה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה