נוירואימונולוגיה

מקומו של Teriflunomide בטיפול בחולים עם טרשת נפוצה (מתוך הכנס השנתי של Consortium of Multiple Sclerosis Centers)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי של Consortium of Multiple Sclerosis Centers עולה כי הוספת Teriflunomide, טיפול פומי ניסיוני לטרשת נפוצה, לטיפול קו-ראשון המקובל במחלה, מביא לדיכוי משמעותי של פעילות המחלה לפי בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית.

החוקרים הציגו את הנתונים מתקופת הארכה בת 12 חודשים ממחקרי תאומים  שבחנו את ההשפעה של הוספת Teriflunomide לטיפול בחולים עם טרשת נפוצה (Relapsing MS) שכבר קיבלו מינונים יציבים של Interferon Beta או Glatiramer Acetate (קופקסון).

למרות ששני המחקרים תוכננו כמחקרים ראשוניים להערכת בטיחות, שמטרתם הייתה להעריך את הבטיחות של טיפול חופף בתרופות במעבר לטיפול ב- Teriflunomide בלבד. איש לא ציפה לזהות דיכוי משמעותי בפעילות המחלה בבדיקת MRI עם הטיפול המשולב.

המחקרים היו זהים במבנה, עם הוספת פלסבו או Teriflunomide (7 מ”ג או 14 מ”ג) לטיפול קיים ב-Interferon-Beta (116 חולים) או Glatiramer Acetate (123 חולים) למשך שישה חודשים, עם הארכה עד שנה אחת.

מנתוני הבטיחות עולה כי תופעות הלוואי עקב הטיפול היו די דומות. עם זאת, מנתוני MRI עולה כי חל שינוי משמעותי במספר הנגעים שעברו האדרה בבדיקת MRI , בעיקר בחולים שנטלו Interferon-beta.

מהמחקר עולה כי בחולים שטופלו ב- Teriflunomide במינון 7 מ”ג או 14 מ”ג, כתוספת לטיפול במינון יציב של Interferon-Beta חלה ירידה משמעותית בסיכון היחסי (86%, p=0.0005, p<0.0001) במספר הנגעים שעוברים האדרה בבדיקת MRI לאחר 12 חודשים, בהשוואה לתוצאות בחולים שנטלו טיפול משולב עם פלסבו.

למרות שתועדה ירידה דומה במספר הנגעים בבדיקת MRI בחולים שנטלו Glatiramer Acetate עם Teriflunomide, ההשפעה לא הייתה כה בולטת.

במחקר זה, בהשוואה לחולים שנטלו תוספת פלסבו, באלו שנטלו Teriflunomide במינון 7 מ”ג בנוסף למינון קבוע של Glatiramer Acetate נרשמה ירידה של 64% בסיכון היחסי במספר הנגעים שעברו האדרה בבדיקת MRI לאחר 12 חודשים, הבדל שהיה מובהק סטטיסטית (p=0.031); באלו שנטלו טיפול במינון 14 מ”ג נרשמה ירידה של 47% בסיכון היחסי בהשוואה לפלסבו, ממצא שלא היה מובהק סטטיסטית (p=0.193).

המומחים כותבים כי שני המחקרים תומכים בבטיחות הטיפול וייתכן כי מדובר בחלופה טובה מאוד בחולים הנוטלים כבר טיפול קו-ראשון במינון יציב, עם עדות להחמרה במחלה.

מתוך הכנס השנתי של Consortium of Multiple Sclerosis Centers

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה