נוירואימונולוגיה

הטיפול ב-Vigabatrin יעיל במקרים של Infantile Spasm אך כרוך בסיכון לאובדן ראייה (מתוך הכנס השנתי ה-64 של American Epilepsy Society)

במסגרת הכנס השנתי ה-64 של American Epilepsy Society טוענים חוקרים כי בני משפחה ואפוטרופוסים של חולי אפילפסיה עם Infantile Spasm ניצבים בפני דילמה בעקבות אישור ה-FDA (Food & Drug Administration ) את מתן שני טיפולים להפרעות אלו.

לדברי החוקרים, הורמון ה-ACTH (Adrenal Corticotrophin Hormone ), המופרש באופן טבעי מבלוטת ההיפופיזה, היה בשימוש מחוץ להתוויות ב-20-30 השנים האחרונות, אך רק בחודש האחרון אושר לטיפול ב-Infantile Spasm .

תופעות לוואי של ACTH כוללות תופעות דימום ריאתי ודימום ממערכת העיכול, אך עד שליש מהחולים המטופלים בתרופה שאושרה לאחרונה, Vigabatrin  (סברילן), עלולים לאבד את הראיה באופן קבוע.

החוקרים הציגו נתונים אודות Vigabatrin , שאושרה באוגוסט 2009. הם סקרו את הרשומות של 263 חולים עם Infantile Spasm בין 1999 ו-2009. היעילות נקבעה לפי דעותיהם הסובייקטיביות של המטופלים והמטפלים בהם, על-סמך שיחות טלפון. יעילות “מצוינת” משמעה העדר פרכוסים של בלמעלה מ-70%, יעילות “טובה” הוגדרה בנוכחות שיעור של 50-70% ויעילות “בינונית” בנוכחות 30-50%.

130 חולים טופלו ב- Vigabatrin , כאשר מרבית הנותרים טופלו ב-ACTH .

מבין החולים שטופלו ב- Vigabatrin , ב-54.6% איזון הפרכוסים היה מצוין, ב-21.5% האיזון היה בינוני עד טוב וב-23.8% האיזון היה גרוע או שהחולים לא היו מאוזנים.

Infantile Spasm עלול להביא לפגיעה הרסנית בהתפתחות הילד, עם הפרעות בדיבור או בהליכה, או ספסטיות חמורה. יש לדון בסיכונים וביתרונות של הטיפול עם בני המשחה.

יש לעקוב מקרוב אחר תפקודי הראייה של חולים המטופלים ב- Vigabatrin , ולשים לב לאובדן ראייה. בחולים צעירים יותר או מוגבלים יותר יש מקום לערוך בדיקת ERG (Electroretinogram ) או VEP (Visual Evoked Potential ).

מתוך הכנס השנתי ה-64 של American Epilepsy Society

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה