נוירואימונולוגיה

Magnetic Nanoparticles בסיוע אולטראסאונד ממוקד ותהודה מגנטית לטיפול בגידולי מוח (מתוך Proceedings of the National Academy of Sciences)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

ב-9 באוגוסט 2010 פורסמו ב- Proceedings of the National Academy of Sciences תוצאותיו של מחקר-חיות, אשר בדק את היעילות של הזרקת magnetic Nanoparticles (MNPs) מצומדים לתרופה כימותרפית, והכוונתם לגידול מוחי תוך שימוש באולטראסאונד ממוקד (focused ultrasound) ותהודה מגנטית.

החוקרים כותבים כי ל-MNPs יש תכונות מגנטיות, המאפשרות לכוונם באמצעות מגנט חיצוני. עם זאת, MNPs מתקשים לעבור מחסומים ביולוגיים, ולכן עד כה השימוש הקליני שלהם לטיפול בגידולי מערכת העצבים המרכזית היה מוגבל. החוקרים מסבירים כי שימוש משולב באולטראסאונד ממוקד והכוונה מגנטית, מאפשר ל-MNPs לעבור את מחסום הדם-מוח ולחדור למוח בצורה פסיבית ואקטיבית.

לדברי החוקרים, קיימים סוגים שונים של תרופות כימותרפיות לטיפול בגידולי מוח, הן במתן פומי והן בהזרקה, אך דרושים מינונים גבוהים מאוד כדי להשיג ריכוז תרופה מספק באזור הגידול. שימוש באולטראסאונד ממוקד ותהודה מגנטית להעברת MNPs, מאפשר להגביר את ריכוז הכימותרפיה באזור הגידול במוח. החוקרים עשו שימוש באולטראסאונד ממוקד כדי לאפשר חדירה של MNPs המחוברים לתרופה דרך מחסום הדם-מוח, ולאחר מכן עשו שימוש בשדות מגנטיים חזקים ממכשיר ה-MRI על מנת לכוון את ה-MNPs לגידול המוחי.

במחקר הנוכחי הזריקו החוקרים לעכברים עם גידול במוח MNPs מצופים תרופה, ולאחר מכן עשו שימוש באולטראסאונד ממוקד ותהודה מגנטית כדי להחדיר ולכוון את החלקיקים לגידול המוחי.

החוקרים מדווחים כי עכברים שטופלו בשיטה זו חיו זמן ארוך יותר, בהשוואה לעכברים שטופלו בטיפול בודד (אולטראסאונד, תהודה מגנטית, טיפול רגיל, או ללא טיפול כלל).

כעת מתכננים החוקרים להמשיך ולשפר את השיטה, במטרה לקדמה לניסויים קליניים.

Proc Natl Acad Sci USA 2010.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה