נוירואימונולוגיה

הפרעות שינה נפוצות בחולים עם טרשת נפוצה (מתוך כנס CMSC)

מתוצאות מחקר חדש עולה שכיחות גבוהה מאוד של הפרעות שינה בחולים עם טרשת נפוצה, והן עשויות להביא להחמרת העייפות בחולים אלו.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע את השכיחות וטיב הפרעות שינה בחולים עם טרשת נפוצה. המחקר הפרוספקטיבי כלל 100 חולים (81 נשים, גיל ממוצע של 40 שנים). החוקרים תיעדו את הנתונים הדמוגרפים, סוג מחלת הטרשת הנפוצה, תאריך האבחנה, הרגלי עישון וצריכת אלכוהול, הרגלי שינה, צריכת קפאין והיסטוריה רפואית. המחקר לא כלל חולים עם אי-ספיקת לב, מחלות נשימתיות ראשוניות, מחלות נשימתיות חסימתיות או מחלות נוירו-דגנרטיביות אחרות.

כמחצית מהחולים טופלו באינטרפרון, 17% טופלו ב-Glatiramer Acetate (קופקסון), 22% טופלו ב-Natalizumab (טייסברי) ו-11% נוספים קיבלו טיפולים אחרים. ב-9% מהחולים היה סיפור משפחתי של הפרעות שינה.

המשתתפים השיבו לשאלון להערכת הפרעות שינה.

החוקרים מדווחים כי 40% מהחולים דיווחו על הפרעות שינה בהווה, עם מדד של 9 ומעלה בסולם Epworth Sleepiness Scale, ו-87.5% מהחולים הללו סבלו מעייפות חמורה. הפרעות השינה הנפוצות כללו קושי בהירדמות והשכמות תכופות.

לדברי החוקרים, במידה וניתן יהיה להקל על הפרעות השינה בחולים אלו, ניתן יהיה להביא לשינוי גדול באיכות חייהם. הם מזהירים כי אין להתייחס לכל תסמין שמציגים החולים כאל תסמין הנובע מטרשת נפוצה, לעיתים ייתכן כי מדובר בגורם אחר.

מומחים בתחום כותבים כי שכיחות הפרעות שינה קשורה ככל הנראה בחומרת טרשת נפוצה. הם מסכימים כי להפרעות שינה חשיבות רבה בחולים עם טרשת נפוצה. עייפות הינה בעיה נפוצה בחולים אלו, ויש לחפש אחר סיבות הניתנות לטיפול. הפרעות שינה הן רק אחת הסיבות.

Consortium of Multiple Sclerosis Centers 24th Annual Conference and the Third Joint Meeting of Americas Committee for Treatment and Research in Multiple Sclerosis (CMSC)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה