נוירואימונולוגיה

האם יש תועלת בטיפול משולב באווסטין ו-Irinotecan כנגד גידולי מוח בילדים? (J Clin oncol)

אף-על-פי שלשילוב Bevacizumab (אווסטין) עם Irinotecan (קמפטו) תועלת מסוימת במבוגרים עם גידולי מוח ממאירים, אין תועלת דומה בילדים, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם ב-Journal of Clinical Oncology.

לדברי החוקרים, מתוצאות המחקר עולה כי לטיפול המשולב אין תועלת בילדים עם הישנות גליומה בדרגה גבוהה וגליומה מפושטת בגזע המוח, ממצאים המדגישים את ההבדל בין מבוגרים וילדים בביולוגיה של גליומות ממאירות.

החוקרים הגיעו למסקנה זו בעקבות תוצאות מחקר בשלב II שכלל 31 ילדים.

המשתתפים טופלו בשני מינונים של Bevacizumab (10 מ”ג לק”ג), במרווחים של שבועיים, ולאחר מכן שילוב Bevacizumab עם Irinotecan אחת לשבועיים עד להתקדמות המחלה, רעילות לא-מקובלת, או לכל היותר טיפול בן שנתיים.

העדר תגובה תועדה ב-15 ילדים שהיו זמינים להערכה עם גליומה ממאירה ו-16 הילדים עם הישנות גליומה. שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לאחר 6 חודשים עמדו על 41.8% ו-9.7%.

ממצאים אלו עומדים בניגוד לתוצאות מחקרים קודמים שהדגימו שיעורי תגובה אובייקטיבים של 63% ושיעורי הישרדות ללא-התקדמות לאחר שישה חודשים של 41% בעקבות טיפול ב- Bevacizumab במבוגרים עם הישנות גליובלסטומה.

במחקר הנוכחי, רעילות עקב Bevacizumab כללה חולשה בדרגה 1-3 בשבעה חולים, יתר לחץ דם בדרגה 1-2 בשבעה חולים, דימום במערכת העצבים המרכזית בדרגה 1 בארבעה חולים ואיסכמיה של מערכת העצבים המרכזית בדרגה 4 בשני חולים.

החוקרים מציינים כי למרות גישת טיפול אגרסיבי, התוצאות בילדים עם גליומה ממאירה וגליומה מפושטת של גזע המוח נותרה די גרועה.

החוקרים קוראים לבחון גישות אחרות לטיפול במצבים אלו.

J Clin oncol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה