נוירואימונולוגיה

טיפול לאחר-לידה מפחית הישנות טרשת נפוצה לאחר היריון (מתוך הכנס השנתי ה-24 של CMSC והמפגש השלישי של ACTRIMS)

טיפול תוך-ורידי בסטרואידים לאחר הלידה מביא לירידה משמעותית בהיארעות הישנויות בנשים עם טרשת נפוצה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-24 של CMSC (Consortium of Multiple Sclerosis Centers) והמפגש השלישי של ACTRIMS (American Committee for Treatment and Research in Multiple Sclerosis).

החוקרים מסבירים כי טרשת נפוצה שכיחה בנשים צעירות. להיריון השפעה מגנה מפני הישנויות, אך קיימת שכיחות מוגברת בתקופה שלאחר הלידה. לדברי החוקרים, שיעור ההישנות הממוצע בטרימסטר הראשון עומד על 0.5, ועולה ל-1.2 במהלך הטרימסטר הראשון לאחר הלידה.

החוקרים ערכו סקירה רטרוספקטיבית, שכללה 50 נשים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית ושתי נשים עם טרשת נפוצה מתקדמת-שניונית שחוו היריון אחד, או יותר. כל היריון נבחן בנפרד. הנתונים שנבדקו כללו את סוג הטרשת הנפוצה, מספר ההתלקחויות לפני ההיריון, במהלכו ולאחר ההיריון (טרימסטר ראשון, שני ושלישי בתקופה שלאחר הלידה); היסטורית הטיפול; משך הנקה וטיפול תוך-ורידי בסטרואידים לאחר הלידה.

בשבע נשים תועדה הישנות אחת לפחות במהלך ההיריון. מבין 52 המשתתפות במחקר, 39 קיבלו לאחר הלידה טיפול תוך-ורידי בסטרואידים (Methylprednisolone במינון 1 גרם) ו-13 לא טופלו בסטרואידים. במהלך הטרימסטר הראשון לאחר הלידה, שיעור ההתלקחויות בקרב נשים שטופלו בסטרואידים עמד על 18%. תדירות ההישנות עמדה על 46.2% מהנשים שלא טופלו בסטרואידים (p=0.0448). בטרימסטר השני והשלישי לאחר הלידה, שיעורי ההתלקחויות עמדו על 25.6% בקרב נשים שטופלו בסטרואידים ו-23% באלו שלא טופלו בסטרואידים.

מרכזים אחרים ערכו ניסיונות דומים עם טיפול תוך-ורידי אימונוגלובולינים, אך מדובר בטיפול יקר יותר ותופעות לוואי אחרות. החוקרים מציעים מתן Methylprednisolone במינון 1 גרם, מיד לאחר הלידה.

מתוך הכנס השנתי ה-24 של CMSC (Consortium of Multiple Sclerosis Centers) והמפגש השלישי של ACTRIMS (American Committee for Treatment and Research in Multiple Sclerosis).

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה