נוירואימונולוגיה

התועלת בטיפול מחזורי ב-Methylprednisolone בשילוב עם Interferon-Beta בחולים עם טרשת נפוצה (Lancet Neurol)

לטיפול חודשי ב- Methylprednisolone אין השפעה על התקדמות מוגבלות בחולים עם טרשת נפוצה מסוג התקפית-הפוגתית (Relapsing-Remitting), המטופלים ב-Interferon-Beta1, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Lancet Neurology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Interferon-Beta משמש לטיפול בחולי טרשת נפוצה, אך בעל יעילות חלקית בלבד; סטרואידים משמשים לטיפול בהתלקחויות, והמחקר הנוכחי נועד לקבוע אם מתן טיפול מחזורי בסטרואידים (Methylprednisolone) לחולים המטופלים ב-Interferon-beta מביא לשיפור בתוצאות הקליניות.

המחקר כלל חולים עם טרשת נפוצה מסוג התקפית-הפוגתית, עם מדד EDSS (Extended Disability Status Scale) של 4 ומטה, וללא טיפול קודם. החולים החלו בטיפול ב-Interferon-Beta1 ולאחר שלושה חודשים חולקו באקראי לטיפול ב- Methylprednisolone במינון 500 מ”ג, או פלסבו, שניתן במשך שלושה ימים רצופים בכל חודש.

היעד העיקרי היה הזמן עד להופעת התקדמות מוגבלות, בהתאם לעליה במדד EDSS שנותרה במהלך שישה חודשים, והחוקרים בחנו את התוצאות בכל החולים שטופלו לפחות במנה אחת של תרופת המחקר.

מבין 341 חולים שחולקו באקראי (172 חולקו לטיפול ב- Methylprednisolone, 169 לפלסבו), 338 טופלו במנה אחת לפחות של תרופת המחקר (171 ו-167 חולים, בהתאמה). ב-90 חולים תועדה התקדמות ממושכת במוגבלות: 44 מבין 167 החולים בקבוצת Methylprednisolone ו-46 מבין 171 החולים בקבוצת הפלסבו. עד לתום המחקר, הזמן עד להתקדמות ממושכת לא היה שונה בין הקבוצות (HR = 0/879,  95% CI = 0.566-1.365,  p=0.57). תועדו 1,436 תופעות לוואי, כאשר 24 מהן היו חמורות, בקבוצת המטופלים ב- Methylprednisolone, ו-1,070 תופעות לוואי, עם 35 תופעות חמורות, בקבוצת הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול חודשי ב- Methylprednisolone לא השפיע על התקדמות המוגבלות, כאשר ניתן בנוסף לטיפול ב-Interferon-Beta1. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה לבחון אם משטר טיפול זה עשוי לסייע לקבוצות חולים ספציפיות.

Lancet Neurol, published early online 8 June 2010

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה