חשיבות Asprosin בחולים עם סוכרת מסוג 2 ותסמונת מטבולית (Diabetes Metab Syndr)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Diabetes & Metabolic Syndrome עולה כי רמות Asprosin  בדם גבוהות יותר משמעותית בחולים עם סוכרת מסוג 2, תסמונת מטבולית, או השמנת-יתר, בהשוואה לביקורות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Asprosin הינו מועמד אפשרי לשמש כטיפול בהפרעות מטבוליות ואנדוקריניות. מטרת הסקירה השיטתית ומטה-אנליזה זו הייתה לאסוף את העדויות בספרות הרפואית אודות רמות Asprosin בחולים עם אבחנה של סוכרת מסוג 2, תסמונת מטבולית והשמנת-יתר.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי Scopus, Embase, PubMed, Ovid/Medline ו-Web of Science וזיהו 26 מחקרים עם 3,787 משתתפים שנכללו במטה-אנליזה.

בקרב משתתפים עם סוכרת מסוג 2 תועדו רמות Asprosin גבוהות יותר משמעותית בהשוואה לאלו ללא סוכרת מסוג 2 (הבדל מתוקן ממוצע של 1.64, רווח בר-סמך 95% של 1.08-2.21). בחולים עם תסמונת מטבולית תועדו רמות Asprosin גבוהות יותר לעומת אלו ללא תסמונת מטבולית (הבדל ממוצע מתוקן של 0.99, רווח בר-סמך 95% של 0.34-1.64). בחולים עם השמנת-יתר תועדו רמות Asprosin גבוהות יותר בהשוואה לאלו ללא השמנת-יתר (הבדל ממוצע מתוקן של 1.49, רווח בר-סמך 95% של 0.23-2.76).

החוקרים מסכמים וכתבים כי ממצאי המחקר מעידים על רמות גבוהות יותר משמעותית של Asprosin בחולים עם סוכרת מסוג 2, תסמונת מטבולית, או השמנת-יתר, בהשוואה לביקורות.

Diabetes Metab Syndr, Jul 31, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה