מחלת כליות כרונית מלווה בסיכון מוגבר לאובדן שיניים בנשים לאחר-מנופאוזה (Menopause)

שיניים

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר כי מחלת כליות כרונית בנשים לאחר-מנופאוזה מלווה בסיכון מוגבר לאובדן שיניים.

ברקע למחקר החוקרים מסבירים כי מנופאוזה מתאפיינת בשינויים ברמות הורמוני פוריות העלולים להשפיע לרעה על העצם. מחלת כליות כרונית ואובדן שיניים הן בעיות רפואיות נפוצות וחשובות לאחר מנופאוזה. המחקר הנוכחי נועד לבחון את הקשר בין מחלת כליות כרונית ואובדן שיניים בנשים לאחר-מנופאוזה.

במסגרת המחקר החוקרים בחנו את הנתונים אודות 8,887 נשים לאחר-מנופאוזה בגילאי 40-79 שנים, אשר לקחו חלק בסקרי Korean National Health and Nutrition Examination Survey בין 2010 עד 2018. המשתתפים סווגו על-בסיס מספר השיניים הקבועות בפיהם, כאשר אובדן שיניים הוגדר בנוכחות פחות מ-20 שיניים בחלל הפה והמשתתפים סווגו לשתי קבוצות על-פי מספר השיניים (20 ומעלה או פחות מ-20 שיניים).

מהנתונים עולה כי בנשים לאחר-מנופאוזה עם מחלת כליות כרונית סיכון גבוה יותר לאובדן שיניים, בפרט בקרב אלו בגילאי 66-79 שנים.  לאחר תקנון למשתנים שונים החוקרים זיהו קשר בין מחלת כליות כרונית וקצב פינוי גלומרולארי משוער ובין אובדן שיניים, כאשר כל ירידה של 10 מ”ל/דקה בקצב פינוי גלומרולארי משוער לוותה בירידה של 10% בסיכוי לנוכחות לפחות 20 שיניים בחלל הפה (יחס סיכויים של 0.90, רווח בר-סמך 95% של 0.86-0.94).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מציעים כי מניעה וטיפול בהפרעות במשק המינרלים והעצם בנשים לאחר-מנופאוזה עם מחלת כליות כרונית הם צעדים חיוניים במניעת אובדן שיניים.

Menopause, June 11, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה