האם מחלת לב מעלה את הסיכון לקדם רעלת היריון בנשים הרות? (Open Heart)

בנשים עם אבחנה של אי-ספיקת לב לא תועד סיכון מוגבר להתפתחות קדם-רעלת היריון, אך בנשים עם מחלת מסתמים לפני ההיריון נרשם סיכון גבוה יותר משמעותית להתפתחות קדם-רעלת היריון מוקדמת ללא תלות בגורמי סיכון אחרים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Open Heart.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קדם-רעלת היריון מתועדת ב-3-5% מההריונות ברחבי העולם ומלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאם ולצאצא. לקדם-רעלת היריון ואי-ספיקת לב גורמי סיכון משותפים, כולל יתר לחץ דם, השמנה וסוכרת. עם זאת, לא ידוע אם אי-ספיקת לב מעלה את הסיכון לקדם-רעלת היריון ובמחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את הנושא.

מחקר העוקבה כלל את כל ההריונות בשבדיה (3,125,537 הריונות) בין 1990 ועד 2019 והחוקרים זיהו את כל ההריונות עם אבחנה של קדם-רעלת היריון (90,354 הריונית) ועד חמישה הריונות ביקורות (451,466 הריונות) לכל מקרה נבחר, בהתאמה לשנת הלידה של האם. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההשפעה של אי-ספיקת לב על הסיכון לקדם-רעלת הריון, תוך תקנון לגורמי סיכון מוכחים ומחלות לב וכלי דם אחרות.

מהנתונים עולה כי בקרב נשים עם א-ספיקת לב לא תועד סיכון מוגבר לקדם-רעלת הריון (יחס סיכויים של 1.02, רווח בר-סמך 95% של 0.69-1.50). בנשים עם מחלת מסתמי לב תועדה עליה של 78% בסיכון לקדם-רעלת היריון מוקדמת (יחס סיכויים מתוקן של 1.78, רווח בר-סמך 95% של 1.04-3.06).

מניתוח סטטיסטי עלה כי יתר לחץ דם וסוכרת הינם גורמי סיכון בלתי-תלויים להתפתחות קדם-רעלת היריון. השמנה, הריון מרובה עוברים, הפריה חוץ גופית, גיל מתקדם והעדר לידות קודמות היו כולם נפוצים יותר בקרב נשים שפיתחו קדם-רעלת היריון, בהשוואה לביקורות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר לקדם רעלת היריון מוקדמת בנשים עם מחלת מסתמים קודמת, אם כי אבחנה של אי-ספיקת לא לוותה בסיכון מוגבר לסיבוך זה.

Open Heart, May 23, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה