מהו הטיפול המועדף על חולי סוכרת – Liraglutide או Exenatide? (מתוך J Med Econ)

מתוצאות מחקר חדש בו נבחנה העדפת חולי סוכרת מסוג 2 לטיפול ב-Liraglutide (ויקטוזה) אל מול Exenatide (ביאטה), עולה כי ליעילות הטיפול, כפי שנקבע לפי רמות HbA1c, ולהיארעות בחילות עקב הטיפול ההשפעה הגדולה ביותר על העדפת המטופלים. לאור זאת, החולים הביעו העדפה לטיפול ב-Liraglutide על-פני טיפול ב-Exenatide.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להתבסס על המרת הזמן (TTO או Time Trade-Off) להשוואת העדפות החולים לפרופיל הטיפול בשני תכשירים דמויי-GLP-1 (Glucagon-Like Peptide) לטיפול בסוכרת מסוג 2 Liraglutide ו-Exenatide, עם הבדלים בארבעה מאפיינים עיקריים יעילות (כפי שנמדד לפי רמות HbA1c), היארעות בחילות, היארעות היפוגליקמיה ותדירות המינונים (פעם ביום לעומת פעמיים ביום) ולמדוד את התרומה של כל אחד מהמאפיינים הללו להעדפת המטופלים.

מדגם המחקר כלל 382 חולי סוכרת מסוג 2, שהוזמנו להשיב לסדרת שאלות בנושאי בריאות. למשתתפים הוצגו שמונה זוגות פרופילים היפותטיים של GLP-1.

96% מהמשיבים הביעו העדפה לפרופיל הטיפול ב-Liraglutide, בהשוואה לפרופיל הטיפול ב-Exenatide (0.978 לעומת 0.94,  p<0.05). מניתוח הנתונים עולה כי מדד היעילות, כפי שנמדד לפי רמות HbA1c, הינו המרכיב החשוב ביותר בהעדפת פרופיל הטיפול, ולאחריו היארעות בחילות, היפוגליקמיה ומשטר המינונים.

מגבלות המחקר כוללות את העובדה שהמשתתפים בסקר הממוחשב אינם בהכרח מייצגים את חולי הסוכרת האופייניים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי על-בסיס ארבעת המאפיינים בהם התמקדו החוקרים במחקר הנוכחי, חולי סוכרת הביעו העדפה ל-Liraglutide על-פני טיפול ב-Exenatide. ההעדפה מבוססת על יעילות גבוהה יותר והיארעות נמוכה יותר של בחילות, יותר מאשר ההיארעות היפוגליקמיה או משטר מינון חד-יומי.

J Med Econ. 2010 Nov 1

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה