הקשר בין דימום מהרשתית ומהחניכיים ובין הפרעה במשק הסוכר (Diabetes Care)

במאמר חדש שפורסם ב-Diabetes Care מדווחים חוקרים כי דימומים מהחניכיים ומהרשתית מנבאים אירועי דמם נוספים ומעידים על הפרעה ברקע במשק הסוכר.

לדברי החוקרים, כאשר הם בחנו את הנתונים אודות משתתפים בני 40 ומעלה עם דימום מהחניכיים והרשתית, הם זיהו קשר מובהק בין אירועי הדמם ובין עליה כרונית ברמות הסוכר בדם. בנוסף, ידוע היטב כי דימום מהחניכיים עשוי להעיד על דימום לא-מזוהה בחלקים אחרים של הגוף. נטייה כזו לדמם עשויה לנבוע בשל מחלות שונות.

החוקרים בחנו את הנתונים מסקר NHANES (National Health and Nutritional Examination Survey) להערכת דימומים מהרשתית ומהחניכיים, ובחנו את הקשר אל מול השינויים בערכי המוגלובין מסוכרר.

בנבדקים עם דימום באחד מחמישה אתרים בחניכיים הסיכוי לדימום מהרשתית היה גבוה יותר ב-57%. היפרגליקמיה כרונית הייתה הסמן הדומיננטי, והייתה אחראית לכ-50% מהקשר בין דימום מהחניכיים והרשתית.

החוקרים כותבים כי ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם ההשערה משנת 1988 לפיה רטינופתיה מעידה על נזק מיקרווסקולארי סיסטמי, הנובע ברובו מהפרעה במשק הסוכר בגוף.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש להקדיש תשומת לב לדימום מהחניכיים. דימום מהחניכיים במבוגרים עשוי לנבא דימום ברשתית ולעיתים עשוי לשמש כסמן הזמין ביותר לבעיה נפוצה עליה ברמות הסוכר בדם.

Diabetes Care. Posted online October 11, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה