נפרולוגיה

השוואה בין Solifenacin ובין Oxybutynin בטיפול בפעילות-יתר של שלפוחית השתן (מתוך J Urol)

מתוצאות מחקר VECTOR עולה כי בעוד שהן Solifenacin (וסיקר) והן Oxybutynin (נוביטרופן) הינם טיפולים יעילים בחולים עם תסמינים של פעילות-יתר של שלפוחית השתן, שכיחות יובש בפה פחות נפוצה ופחות חמורה בעקבות טיפול ב- Solifenacin.

מחקר VECTOR הינו מחקר אקראי, בן שמונה שבועות, בו נערכה השוואה של הבטיחות והנסבלות של Solifenacin שניתן במינון 5 מ”ג, פעם ביום, בהשוואה ל-Oxybutynin בשחרור-מיידי שניתן במינון 15 מ”ג, שלוש פעמים ביום. מדגם המחקר כלל 132 חולים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן, כולל למעלה מאירוע דחיפות אחד אחת ל-24 שעות, ולפחות 8 אירועי תכיפות במתן שתן במהלך 24 שעות.

היעד העיקרי של המחקר היה היארעות וחומרת יובש של הפה, שתועד ב-35% מהמטופלים ב- Solifenacin ו-83% מהמטופלים ב-Oxybutynin (p<0.0001). מבין החולים שדיווחו על יובש בפה, החומרה דורגה כבינונית ע”י 13% ו-42% מהמטופלים ב- Solifenacin ו-Oxybutynin, וכחמורה ע”י 13% ו-28%, בהתאמה (p=0.001). יובש של הפה הופיע במהלך השבועיים הראשונים לטיפול ב-75% מהמקרים תחת טיפול ב- Solifenacinו ב-96% מהמקרים שהופיעו תחת טיפול ב-Oxybutynin.

בקרב חולים בכל קבוצה תועד שיפור ביעילות הטיפול (יעד משני של המחקר), ובמדד Patient Perception of Bladder Condition ומדדי שאלון Overactive Bladder Questionnaire, בהשוואה מתחילת המחקר לתום המחקר.

מספר החולים שטופלו ב- Solifenacin ופרשו מהמחקר בשל תלונות של יובש של הפה היה קטן יותר, וכן תועד שיעור תופעות לוואי נמוך יותר תחת טיפול זה.

J Urol 2010;183:1892-1898

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה