האם הרדמה מקומית מספיקה בהסרת אבן משלפוחית השתן ? (מתוך Urology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של Urology, עולה כי ציסטוליתוטריפסיה                        (cystolithotripsy) סופרה פובי מילעורית להסרת אבן משלפוחית השתן יכולה להתבצע בבטיחות תחת הרדמה מקומית.

טכניקה מילעורית זו מבוססת היטב וקשורה עם סיבוכים מעטים בהשוואה ל- cystolithotripsy טרנס-אורתרלי. אך טכניקה זו מבוצעת בדרך כלל תחת הרדמה כללית או הרדמה ספינלית.

בכדי להחליט אם הרדמה מקומית מספקת שליטה מתאימה בכאב, החוקרים בדקו 31 נבדקים עם אבנים בשלפוחית השתן מאטיולוגיות שונות. 27 היו גברים ו-4 נשים בטווח גילאים של 27 עד 86 שנים.

לאחר מתן תרופות לפני הפרוצדורה של pethidine, diazepam ואנטיביוטיקה מניעתית, הוזרק לחולים 2% של lignocaine (לידוקאין) במיקום של 3 עד 4 ס”מ מעל סימפיסיס פוביס. כמו כן, נעשה שימוש בג’ל lignocaine לצורך שימון של האורתרה.

במהלך הפרוצדורה לא היה צורך בחומרי הרדמה נוספים והחוקרים ציינו כי ניקודי הכאב הממוצעים לא היו שונים משמעותית מאלה של קבוצת החולים הגברים, שעברו ציסטוסקופיה קשיחה תחת הרדמה מקומית.

הסרה מלאה של האבנים הושגה בכל החולים מלבד אחד. המטוריה גסה הביאה לאיגיטציה של השלפוחית בחמישה חולים, אך אף אחד מהם לא נזקק לעירויים. הנבדקים אושפזו לתקופה ממוצעת של 2.3 ימים, ולאחר תקופת מעקב ממוצעת של 10 חודשים לא הייתה יצירה נוספת של אבנים בשלפוחית.

החוקרים מסכמים כי הגישה המקומית מציעה שיטת טיפול אלטרנטיבית בחולים נבחרים, כמו אלה, שיכולים להיות בסיכון גבוה כשהם עוברים ניתוח תחת הרדמה כללית או הרדמה ספינלית.

Urology 2006;68:38-41

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה