חוסר בויטמין D נפוץ בקרב מושתלי כלייה (J Clin Endocrinol Metab)

לפי מחקר חדש, מושתלי כלייה נמצאים בסיכון מוגבר לחוסר ב- 25-hydroxyvitamin D3 (25(OH)D), בגלל חוסר חשיפה לשמש.

החוקרים מסבירים, שעקב הטיפול לדיכוי מערכת החיסון, מושתלי הכלייה חייבים להגן על עצמם מפני חשיפה לשמש. הרמות של 1,25-dihydroxyvitamin D3, המטבוליט הפעיל של ויטמין D, נבדקות לעיתים קרובות במטופלים הסובלים ממחלת עצם אחרי השתלת כלייה, אך הרמה של מטבוליט זה יכולה להיות גבוהה גם במטופלים הסובלים מחוסר בויטמין D.

על הרמה של 25(OH)D במושתלי כלייה, פחות ידוע. רמות נמוכות של מטבוליט זה, הצורה השכיחה של ויטמין D בדם, יכולות להשפיע על היכולת של הגוף לייצר 1,25-dihydroxyvitamin D3.

במחקר השתתפו 31 מושתלי כלייה ו- 31 משתתפי בקרה, שהותאמו לפי גיל ומין. החוקרים בדקו את הרמה של 25(OH)D בנבדקים, בסוף תקופת החורף.

החוקרים מדווחים, שרמת ה- 25(OH)D הממוצעת היתה 10.9 נגמל בקבוצת מושתלי הכלייה, לעומת רמה ממוצעת של 20.0 נגמל בקבוצת הבקרה. לעשרה מבין מושתלי הכלייה היתה רמת ה- 25(OH)D מתחת לתחום המדיד ול- 5 היתה רמה נמוכה מ- 15 נגמל.

במקרה של התפתחות של חוסר בויטמין D, החוקרים ממליצים על טיפול שבועי ב- IU 50,000 למשך 8 שבועות, ועל 50,000 IU נוספים פעם או פעמיים בחודש, על מנת לשמור על רמה תקינה של הויטמין, מעל 20 נגמל.

J Clin Endocrinol Metab 2006;91:526-529.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה