יתר לחץ דם מוסווה מעלה סיכון קרדיאלי (J Am Coll Cardiol)

חולים עם יתר לחץ דם מוסווה, כלומר לחץ דם קליני תקין ולחץ דם אמבולטורי גבוה, נמצאים בסיכון גבוה לתחלואה ותמותה קרדיווסקולרית, על פי מחקר שנערך ביפן. זה אינו המקרה לאלו עם עלייה בלחץ דם מסוג white-coat hypertension – לחץ דם קליני גבוה ואמבולטורי תקין.

החוקרים ציינו כי יתר לחץ דם מוסווה הוא מסוכן כמו יתר לחץ דם ממושך, ויש לטפל בו. חשוב שהרופאים ידעו כי מדידות לחץ דם קונבנציונליות יכולות לפסס לחץ דם מוסווה, ולקחת בחשבון אפשרות זו אם חולה מפתח נזק לאיבר ומחלה קרדיווסקולרית למרות שליטה טובה בלחץ דם וגורמי סיכון אחרים.

בגיליון אוגוסט של Journal of the American College of Cardiology מציינים החוקרים כי הם ערכו בקרת לחץ דם אמבולטורית וקלינית ב-872 נשים ו-460 גברים מהאוכלוסיה הכללית. הנבדקים חולקו לקבוצות לחץ דם תקין, white-coat hypertension, יתר לחץ דם מוסווה ויתר לחץ דם ממושך.

לאחר מעקב ממוצע של 10 שנים, הסיכון לתמותה קרדיווסקולרית ושבץ היה גבוה משמעותית באלו עם יתר לחץ דם מוסווה (סיכון יחסי, 2.13) ויתר לחץ דם ממושך (סיכון יחסי 2.26) לעומת אלו עם לחץ דם תקין. הסיכון בחולים עם white-coat hypertension לא היה שונה מזה של אלו עם לחץ דם תקין.

במאמר מערכת צויין כי יש לעודד רופאים לזכור כי white-coat hypertension היא פרוגנוזה שפירה ורק ניתנת לטיפול יתר; לכן גישה שמרנית היא כנראה מוצדקת. לעומת זאת, ליתר לחץ דם מוסווה יש פרוגנוזה גרועה יותר ואינו מטופל מספיק; לכן יש לערוך הערכה יסודית וגישה טיפולית אגרסיבית יותר.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה