נפרולוגיה

מתן מעכבי ACE או חסמי רצפטור אנגיוטנסין עשוי למנוע פרפור פרוזדורים (J Am Coll Cardiol)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, נראה שמתן מעכבי ACE (או ACEIs) ומתן חסמי רצפטור אנגיוטנסין (או ARBs) מפחיתים את הסבירות להתפתחות פרפור פרוזדורים.

חוקרים קנדיים ערכו מטה-אנליזה שבה נכללו 11 מחקרים אקראיים ומבוקרים שהשתתפו בהם 56,308 חולים. 4 מחקרים בחנו את השפעת מתן הטיפול על אי-ספיקת לב, 3 מחקרים בחנו את השפעת הטיפול על יתר לחץ-דם, 2 מחקרים בחנו את השפעת הטיפול על התקפי לב, ואילו 2 מחקרים בחנו את השפעת הטיפול במניעה משנית של פרפור פרוזדורים לאחר cardioversion. החוקרים מוצאים כי לשני סוגי הטיפולים התרופתיים השפעה דומה בהפחתת הופעת פרפור פרוזדורים (ירידה בשיעור של 28% במתן ACEIs ובשיעור של 29% במתן ARBs) וכי ההשפעה הגדולה ביותר הופיעה בקרב חולים הסובלים מאי-ספיקת לב שבהם פחת ערך ה-RR בשיעור של 44%.

עוד נמצא כי:



  • לא נראה שמתן ACEI או ARB מפחית את הסיכון לפרפור פרוזדורים באופן מובהק סטטיסטית בקרב חולים הסובלים מיתר לחץ דם, שבהם פחת ערך ה-RR בשיעור של 12%.


  • באחד המחקרים פחת ערך ה-RR במתן ACEI או ARB בשיעור של 29% בחולים הסובלים מהיפרטרופיה של חדר הלב השמאלי.


  • בקבוצת החולים לאחר cardioversion, נראה כי מתן טיפול באמצעות ACEI או ARB מפחית את ערך ה-RR להופעת פרפור פרוזדורים בשיעור של 48% (95%CI; 21%-65%).

החוקר הראשי מסביר בראיון כי השימוש בתרופות אלו למניעת פרפור פרוזדורים מייצג תפיסה חדשה. אולם, כיום עדיין לא קיים מידע משכנע מספיק בכדי לחייב שימוש נרחב רק בכדי למנוע פרפור פרוזדורים.

לתקציר הידיעה

J Am Coll Cardiol 2005; 45: 1832-1839

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה