נפרולוגיה

היפר-ליפידמיה מעורבת מגיבה למתן טיפול באמצעות ezetimibe בנוסף ל-fenofibrate (ה-Eur Heart J)

מתן משולב של ezetimibe ו-fenofibrate יעיל בשיפור פרופיל הליפידים בחולים הסובלים מהיפר-ליפידמיה מעורבת.

החוקר הראשי, ד”ר Farnier, מסביר בראיון כי הטיפול המשולב עשוי להוות גישה חלופית לטיפול בהיפר-ליפידמיה מעורבת המאופיינת על-ידי עליה בריכוזי חלקיקי ה-LDL הקטנים והדחוסים, עליה בריכוזי הטריגליצרידים וירידה בריכוזי ה-HDL-כולסטרול.

החוקרים ערכו מחקר כפול סמיות בקרב 625 חולים הסובלים מהיפר-ליפידמיה מעורבת ללא היסטוריה של מחלת לב. החולים חולקו באקראי לקבלת טיפול יומי באמצעות ezetimibe במינון של 10 מ”ג, fenofibrate במינון של 160 מ”ג, ezetimibe במינון של 10 מ”ג יחד עם fenofibrate במינון של 160 מ”ג או לקבלת פלצבו.

כעבור 12 שבועות של מתן טיפול משולב, נתקבלה ירידה מובהקת סטטיסטית ברמות ה-LDL-כולסטרול, בהשוואה לשימוש בכל אחת מהתרופות לבדה. בהשוואה למתן פלצבו, נמצא כי מתן הטיפול המשולב ומתן fenofibrate בלבד גרמו לירידה מובהקת סטטיסטית בריכוזי הטריגליצרידים ולעליה מובהקת סטטיסטית בריכוזי ה-HDL-כולסטרול.

באופן כללי, נמצא כי בחולים שקיבלו את הטיפול המשולב פחתו ריכוזי ה-LDL-כולסטרול בשיעור של 20.4%, פחתו ריכוזי הכולסטרול שאיננו HDL בשיעור של 30.4%, ועלו ריכוזי ה-HDL-כולסטרול בשיעור של 19%.

בנוסף לכך, ביותר מ-62% מהחולים שנטלו את הטיפול המשולב ומאלו שקיבלו fenofibrate בלבד השתנה איפיונם של חלקיקי ה-LDL הקטנים והדחוסים שהופיע בתחילת המחקר, לדפוס של חלקיקים גדולים יותר, קלים יותר ופחות אטרוגניים.

לכן, מסכמים החוקרים, השימוש המשולב בתרופות אלה מספק טיפול בעל השפעה משלימה בחולים אלה.

לידיעה במדסקייפ

Eur Heart J 2005;26:897-905.

לדף התרופות באתר e-med:

ezetimibe

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה