נפרולוגיה

טיפול משולב של חוסם ACE ותיאזיד הפחית מסת חדר שמאל יותר מאשר טיפול באתנולול (Am J Hypertens )

טיפול ביתר לחץ דם בשילוב של חוסם ACE ומשתן ( perindopril/indapamide -פריסטוריל, פמיד) גורם לירידה גדולה יותר במסת חדר שמאל של הלב (LV ), מאשר בטיפול באתנולול בלבד, כך עולה ממחקר אירופאי חדש. היתרונות היו אף גדולים יותר בחולים שנכנסו למחקר במצב של היפותרופיה.

מחקר ה-REASON, שהיה כפול סמיות מצא ששילוב של שתי תרופות אלה היה אפקטיבי יותר מאתנולול בטיפול ביתר לחץ דם, לחץ דופק, ותפקוד עורקי. במחקר השתתפו 214 מטופלים אשר נבדקו טופלו בשילוב perindopril/indapamide או אתנולול ואשר עברו בדיקות אקוקרדיוגרמה במהלך הטיפול ובסופו.

המטופלים קיבלו 2 מ”ג ליום של perindopril ו-0.625 מ”ג של משתן התיאזיד indapamide או אתנולול במינון של 50 מ”ג – למשך 12 חודשים. אקו בוצע בתחילת ובסוף המחקר.

מסת ה-LV פחתה ב-13.6 ג’ בקבוצת הטיפול המשולב, בהשוואה לירידה של 4.3 בקבוצת האתנולול. המטופלים בטיפול המשולב הראו גם ירידה גדולה יתר ביחס שטח הפנים והגובה  של ה-LV . ההבדלים בבמסת ה-LV היו גדולים יותר במטופלים שסבלו מהיפותרופיה בתחילת המחקר.

בעוד שההבדל ניתן להסבר בגלל השפעת השילוב התרופתי על לחץ הדם הסיסטולי ולחץ הדופק, אשר משפיעים על מסת ה-LV , הירידה במסת ה-LV הייתה גדולה יותר מהשפעת הירידה בלחץ הסיסטולי.

החוקרים מציינים שעתה יש לבדוק אם הירידה במסת ה-LV בטיפול המשולב אף תבוא לידי ביטוי בתוצאות קליניות של תחלואה ותמותה.

Am J Hypertens 2004;17:660-667.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה