נפרולוגיה

טיפול משולב ב-Perindopril ו-Indapamide יעיל יותר מ-Atenolol בהורדת לחץ-דם (Am J Hypertens)

מחקר בין לאומי רב-מרכזי מוצא כי בחולים הסובלים מיתר לחץ-דם ומטופלים בשילוב של perindopril ו-indapamide נצפית ירידה משמעותית במדידות לחץ הדם (BP) בהשוואה לחולים המטופלים ב-atenolol.

עם ההכרה הגוברת כי מדידות BP ולא BP הרשמי המסורתי הכולל מדידות BP אמבולטוריות (ABPM) ו-BP סיסטולי במהלך הלילה (SBP), יכולות לאמוד טוב יותר סיכון קרדיו-ווסקולרי, עולה השימוש במדידות אלה להערכת יעילות התרופות הנוגדות יתר-לחץ דם.

במחקר אקראי, כפול-סמיות, מבוקר זה שנמשך 12 חודשים, טופלו 201 חולים הסובלים מיתר לחץ דם ב-32 מרכזים בארופה. החוקרים בחרו אקראית 97 חולים לטיפול משולב באמצעות perindopril (במינון 2 מ”ג) ו-indapamide (במינון 0.625 מ”ג), ו-94 חולים לטיפול באמצעות atenolol (במינון של 50 מ”ג) למשך שנה, על מנת להשוות את יעילות התרופות בבקרת לחץ-דם. בעיקר נבדקה יעילות הטיפול המשולב לבקר את ה-SBP במהלך 24 שעות ויכולת הטיפול לאזן את השינויים ב-BP.

כעבור שנה של טיפול, הראו החולים בשתי הקבוצות ירידה משמעותית בערכי ה-SBP שנמדדו במהלך 24 שעות ובערכי לחץ הדם הדיאסטולי (DBP), בעוד בחולים שקיבלו את הטיפול המשולב נצפתה ירידה משמעותית גם בלחץ הפולס (PP). בהשוואה למתן atenolol ירידות במהלך שעות היום ובמהלך שעות הלילה שנמדדו במהלך 24 שעות נמצאו גדולות משמעותית בקרב החולים שקיבלו את הטיפול המשולב (9.2mmHG לעומת 13.8mmHG, בהתאמה, P<.01). מתן הטיפול המשולב נמצא גם קשור לירידה בשיעור גדול יותר ב-PP במהלך 24 שעות (6.6mmHG לעומת 0.9mmHG, בהתאמה, P<.001). שינויים בערכי DBP, היחס T/P, ואינדקס החלקות נמצאו ברי-השוואה בין שתי הקבוצות. אולם, עבור ה-SBP, נמצאו יחס T/P ואינדקס חלקות גבוהים יותר משמעותית בחולים שקיבלו את הטיפול המשולב, בהשוואה לחולים שטופלו במתן atenolol (ערכים של 0.80 לעומת 0.59 ושל 1.45 לעומת 0.98, בהתאמה, P<.02).

החוקרים מסכמים כי הטיפול המשולב במתן perindopril ו-indapamide יעיל יותר ממתן atenolol כטיפול הבחירה בהורדת SBP ו-PP, ונמצא קשור לשינויים קטנים יותר בערכי ה-BP במהלך 24 שעות.
Am J Hypertens 2004 Mar;17:3:245-51.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה