נפרולוגיה

כריתה רדיקלית של השלפוחית מביאה להשרדות טובה של חולים עם סרטן מתקדם של שלפוחית השתן (Eur Urol)

שיטות ניתוחיות ישנות יותר הביאו לריפוי של כ- 40% בלבד מהחולים בסרטן חודרני של השלפוחית, ומרבית החולים מתו ממחלה גרורתית בתוך 3 שנים. חוקרים יפניים ביקשו לבדוק אם כריתה רדיקלית של השלפוחית והוצאת קשריות לימפה, הטיפול המקובל כיום במחלה זו, הביאו לשיפור בהשרדות של החולים.

 

לשם כך החוקרים ערכו ניתוח רטרוספקטיבי של מידע מ- 32 מרכזים, שכלל נתונים לגבי 1,131 חולים רצופים שעברו כריתה רדיקלית של השלפוחית (radical cystectomy) עקב סרטן חודרני של שלפוחית השתן (invasive bladder cancer).

נתונים היסטופתולוגים הראו קיום של transitional cell carcinoma ב- 92.1% מהחולים, וסרטנים אחרים ב- 7.9% מהחולים. מבין החולים שעברו כריתה של קישריות ליפמה של האגן, ב- 16% נראו גרורות של הגידול.

ההשרדות הכוללת ל- 5 שנים היתה 68%. 79% ממקרי המוות ארעו במהלך 3 השנים הראשונות. גורמים שהיו קשורים באופן בלתי תלוי בהשרדות היו מין, דירוג קליני, דירוג פתולוגי ומעורבות קשריות לימפה. לסוג ההיסטולוגי ול- grade לא היתה השפעה משמעותית על ההשרדות.

הנתונים שהתקבלו מקבוצה גדולה זו מראים כי כריתה רדיקלית של השלפוחית מביאה להשרדות טובה של החולים ולשליטה מקומית בגידול, כותבים החוקרים.

Eur Urol 2004;45:176-181

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה