מעכב רנין חדש מפחית יתר לחץ דם ראשוני (Hypertension)

חוקרים ארופאיים מדווחים כי Aliskiren, מעכב רנין שאיננו פפטיד ופעיל במתן אורלי, יעיל ובטוח לטיפול ביתר לחץ-דם ראשוני. אולם, הם מציינים כי עדיין יש לבדוק האם גישת הטיפול החדשה יוצרת הגנה בפני התקפי לב, שבץ ומחלות כליה, בהשוואה למעכבי האנזים הממיר אנגיוטנסין ולחסמי הרצפטור לאנגיוטנסין. 

החוקרים כותבים כי הצעד הראשון וקובע המהירות במערכת הרנין-אנגיוטנסין היווה מטרה טיפולית חמקמקה במשך זמן רב.

בתחילה הוכח כי ה-Aliskiren מעכב ייצור של אנגיוטנסין I ו-II במתנדבים בריאים. בנוסף, הוא הפחית לחץ-דם בקופים שנמנע מהם נתרן. כחלק מהערכת התרופה הנמשכת כיום, בודקים החוקרים 226 חולים בגילאי 21-70 שנים הסובלים מיתר לחץ דם בחומרה קלה עד בינונית.

הנבדקים חולקו באקראי לקבלת מנה יומית של losartan (שם מסחרי: Ocsaar) במינון 100 מ”ג או לקבלת aliskiren במינון יומי של 37.5 מ”ג, 75 מ”ג, 150 מ”ג, או 300 מ”ג, במהלך 4 שבועות.

הפחתה אמבולטורית בלחץ הדם הסיסטולי במהלך היום שהיתה תלויה במינון נצפתה בקבוצה שקיבלה aliskiren. ערך ההפחתה נע בין 0.4mmHg ל-11mmHg. גם בפעילות הרנין בפלסמה נצפתה ירידה תלויית-מינון בערכים שנעו בין 55% ל-83%.

גם הטיפול באמצעות Losartan יצר ירידה בלחץ הדם הסיסטולי בשעות היום, שלא נבדלה משמעותית מהירידה שהתקבלה בכל הקבוצות שטופלו במתן aliskiren, פרט לקבוצה שקיבלה מינון של 37.5 מ”ג ליום.

החוקרים מסכמים כי באמצעות עיכוב הרנין, ה-aliskiren פועל כתרופה יעילה ובטוחה לשימוש בהורדת לחץ הדם.

Hypertension 2003;42:1137-1143.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה