נפרולוגיה

טיפול במינונים גבוהים של תיאמין בעכברים גרם למניעה של נפרופתיה סוכרתית

מינון גבוה של תיאמין (ויטמין B1 ) והמרכיב המסיס שלו, ה- benfotiamine בולם את ההתפתחות של נפרופתיה ראשונית. כך נמצא במודל עכברים עם סוכרת במחקר בריטי המדווח החודש ב-Diabetes .

מימצא זה מרמז על כך שתיאמין עשוי לשמש כאסטרטגיה למניעת נפרופתיה בחולים סוכרתיים.

במחקר קיבלו עכברים מנות של  streptozotocin שנועדו להאיץ סוכרת אשר גורמת באופן נורמלי למיקרואלבומינוריה ולרמות GFR גבוהות אשר תוחזקו במינון תת אופטימלי של אינסולין וגרמו לרמות נמוכות מהנורמלי של תיאמין בדם. 

הוספת תיאמין ובנפותיאמין למזון של העכברים הסוכרתיים בלמה את התפתחות האלבומינוריה ב-70% עד 80% . בנפורמין גם דחה את

חלק משמעותי מהמטופלים בסוכרת אשר להם רמות סוכר נמוכות בדם בעקבות הטיפול, עדיין מפתחים נפרופטיה וסיבוכים וסקולריים אחרים. מכיוון שהטיפול בתיאמין גרם לתגובה ללא קשר לרמת הסוכר בדם, ייתכן שטיפול זה עשוי להיות מיטיב הן לחולי סוכרת עם רמות סוכר תקינות וגבוהות כאחד.

לדברי עורך מחקר זה, גם מחקרים קודמים הצביעו על תרומתם של תיאמין ובנפותיאמין במניעה של נפרופתיה סוכרתית. עם זאת, אין עדיין הוכחה שטיפול במינון גבוה של תיאמין עשוי למנוע התקדמות של נפרופתיה, אם זו כבר החלה, והתוצאה עשויה להיות תלויה גם במידת הנזק הכלייתי. עתה מקווים החוקרים להתחיל ניסוי קליני קטן שבו תבחן האפקטיביות של התערבות טיפולית בבני אדם. במידה ותתקבלנה תוצאות חיוביות, ניתן יהיה להתחיל ניסוי קליני בהיקף מלא.

Diabetes 2003;52:2110-2119.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה