נפרולוגיה

טיפול באמצעות PTF הוא אפקטיבי בהורדת פרוטינוריה ורמות NAG בשתן בחולי סוכרת סוג 2 עם מחלת כליה מתקדמת

פגיעה של Tubulointerstitial היא מרכיב מרכזי של נפרופתיה סוכרתית, וגורם חיזוי לאי ספיקת כליות. במחקר שנערך בקרב 45 מטופלים עם סוכרת סוג 2 (diabetes mellitus (DM , ניתחו החוקרים את הריכוז בשתן של (  N-acetyl--glucosaminidase (NAG , (סמן לנזק בצינור הכלייתי) , והקשר לריכוז הפרוטאין בשתן. במקביל נבחנה השפעת הטיפול ב- ( pentoxifylline (PTF .

 המימצאים של חולי הסוכרת נבחנו מול קבוצה של 15 אנשים בריאים, המתאימים להשוואה מבחינת גין ומין. לאחר רנדומיזציה ניתן PTF במינון של 1200 מ”ג ליום, למשך 4 חודשים ל-30 חולים, והתוצאות השוו לקבוצת הבקרה של 15 חולי הסוכרת האחרים. 

ריכוז הפרוטנוריה וה- NAG בשתן היו גבוהים משמעותית במטופלים עם ה- DM , בהשוואה למטופלים הבריאים. לפני הטיפול ב- PTF  הפרמטרים הבסיסים של שתי קבוצות החולים היו דומות. בתום המחקר, רמת הריכוז של פרוטאין ויחס ה- NAG – קריאטינין ירדו בקבוצת הטיפול הפעילה מרמה ממוצעת של 920 mg/d ו-14.3 U/g  ל-  803 mg/d ו-10.5 U/g בהתאמה.

לעומת זאת, בקבוצת הבקרה לא היה שינוי ברמות הריכוז בשתן של NAG ופרוטינוריה. ניתוח סטטיסטי מצא קשר ישיר ומובהק בין רמות ה- NAG לתקופת מחלת הסוכרת ולפרוטינוריה.

מסקנת החוקרים היא שריכוז ה- NAG קשור באופן ישיר לקיומה של מחלת סוכרת סוג 2, ובהתקדמות המחלה הנפרופטית. טיפול באמצעות PTF הוא אפקטיבי בהורדת פרוטינוריה ורמות NAG בשתן בחולים אלה ומעיד על כך ש-PTF עשוי להיות מועיל בנזקים מסוג tubulointerstitial במחלת סוכרת כלייתית.

Original investigation: pathogenesis and treatment of kidney disease and hypertensionEffects of pentoxifylline administration on urinary N-acetyl--glucosaminidase excretion in type 2 diabetic patients: A short-term, prospective, randomized study

American J of Kidney Diseases

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה