נאונטולוגיה

שליה נמוכה מעלה את שיעור הסיבוכים בניתוח קיסרי (ACOG)

נשים בהריון עם שליה נמוכה (שליה גבולית) שעברו לידות קיסריות היו בסיכון גבוה יותר לסיבוכים, כך על פי נתונים שהוצגו בכנס השנתי של המכללה האמריקאית למיילדות וגניקולוגיה

 

נשים בהריון עם שליה נמוכה (שליה גבולית) שעברו לידות קיסריות היו בסיכון גבוה יותר לסיבוכים גם אם לא הייתה להם שלית פתח בעבר, כך על פי נתונים שהוצגו בכנס השנתי של המכללה האמריקאית למיילדות וגניקולוגיה 2024 (ACOG). שיעורי הלידה המוקדמת, דימום לאחר לידה, שליה נעוצה והצורך בכריתת רחם ועירוי דם היו כולם גבוהים משמעותית בנשים עם שליה נמוכה מאשר בנשים ללא, כך דיווח מחבר המחקר, ד״ר ג׳ייקוב תומאס.

שליה נמוכה מוגדרת כשליה שהקצה שלה הנמצא במרחק של פחות מ-20 מ”מ מפתח צוואר הרחם הפנימי, אך אינו מכסה אותו. עם זאת, רוב המחקרים הבוחנים שליות נמוכות מקבצים אותן יחד עם שלית פתח, מה שמקשה לדעת אם יש הבדלים בסיכון לתוצאות שליליות עבור אלה שאין להם שלית פתח.

“אלה לא בהכרח ממצאים מזעזעים, אבל הם מראים שגם לשליות נמוכות יש תחלואה משמעותית כשלעצמן, לא רק במצב של שלית פתח”, אמר ד”ר תומאס בראיון. “המשמעות היא שאם מבצעים ניתוח קיסרי באישה הרה עם שליה נמוכה, כנראה עדיף לטפל בה כמו שמטפלים באישה עם שלית פתח. עדיף שתהיה מנת דם מוכנה, בין אם הולכים לתת אותה או לא, וחשוב להיות ערים יותר לסיבוכים האלה”.

ד”ר תומאס ציין כי כ-30% מהנשים ההרות עם שליה נמוכה סבלו מלידה מוקדמת, והוסיף כי ייתכן שיש חשיבות בגישה רפואית שונה למטופלות אלה בנוסף להיערכות בחדר הלידה. לחוקרים לא היו נתונים על כמה מוקדמות היו הלידות – רבות מהן היו יכולות להיות גם בשבועות 35-37, למשל – אבל “האופן שבו מכינים את המטופלות האלה צריך להיות בהתאם”, אמר.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה