נאונטולוגיה

משרד הבריאות בישראל מגנה את הודעת ארגון הבריאות העולמי: “מתעלם מהזוועות שביצע חמאס בישראל”

משרד הבריאות

משרד הבריאות הישראלי פרסם אמש הודעה בה הביע את אכזבתו מתגובת ארגון הבריאות העולמי בנוגע למאמצי ישראל להורדת הסיכון לפגיעה באזרחים באזור המלחמה ובנוגע לפשעים והזוועות שביצע חמאס בתושבי ישראל.

בהודעה שפרסמה דוברת המשרד נכתב: “בעוד חמאס ביצע מעשי טרור בישובים ישראליים, עינה ורצח תינוקות, אנס נשים ולקח כבני ערובה חולים וקשישים, בהם ניצולי שואה, ארגון הבריאות העולמי בחר להתמקד בעיקר בהפסקת פעולות הנגד של ישראל. ישראל נקטה מאמצים גדולים כדי לצמצם את הסכנה לחיי אזרחים ותושבים פלסטינים באזור הלוחמה ברצועת עזה, ולהציל את חייהם על ידי פינויים מאזור העימות בצפון רצועת עזה. אולם מאמצים אלה סולפו והושמצו, למרות העובדה הידועה לכל כי אנשי “חמאס” ממשיכים להשתמש באזרחים ותושבים אלה כבמגנים אנושיים”.

משרד הבריאות הביע שאט נפש מהתעלמות ארגון הבריאות העולמי מאחריותו של חמאס לפגיעה באזרחים: “חמאס ממשיך לתקוף אזרחים ישראליים ותשתיות בריאות. הוא מסתיר טילים ונשק המשמשים לטרור מתחת לבתי חולים, ומציב משגרי רקטות ליד מתקנים רפואיים. הוא  עושה זאת במכוון, תוך הפקרה מודעת של חיי הפלסטינים תושבי רצועת עזה. הקריאה של ישראל לפינוי תושבי הרצועה מאזור העימות היא אמצעי להגנה על תושבים אלה, אבל היא נתקלת במאמצים מצד “חמאס” להפריע לכך. אנו מצרים על התעלמות ארגון הבריאות העולמי מהזוועות שממשיכות להתבצע על ידי ארגון הטרור “חמאס”, ועל הניסיון לייצר משוואה בלתי מתקבלת על הדעת בין הצדדים”.

בהודעה שפרסם ה-WHO , גינה הארגון את הקריאה להתפנות ששלחה ישראל ל-22 בתי חולים בצפון רצועת עזה, בהם מאושפזים יותר מ-2000 מטופלים. לפי הודעת הארגון, הפינוי של מטופלים וצוותי הרפואה ירע את הפגיעה ההומניטרית. הארגון מציין במיוחד מטופלים המאושפזים בטיפול נמרץ, מטופלי דיאליזה, תינוקות באינקטובטורים ונשים עם סיבוכי הריון, שבשל הפינוי מצבם יורע ותשקף סכנה לחייהם. הארגון מתריע מפני חוסר יכולת של בתי החולים בדרום הרצועה לטפל במסה של פצועים והמטופלים שיגיעו מצפון הרצועה ומעלה דילמה שבה עומדים בתי החולים בפני ההחלטה לפנות או להותיר מאחור מטופלים, או להשאר בבתי החולים ולהסתכן בפגיעה בהפצצות. הארגון קרא לישראל לבטל את הוראת הפינוי לבתי החולים בצפון הרצועה ולהגן על מוסדות הבריאות ולאפשר לסיוע הומניטרי להכנס לעזה.

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה