נאונטולוגיה

חיסון כנגד קורונה בזמן הריון מפחית את הסיכון למחלה חמורה ביילודים (מתוך הודעת ה-CDC)

השלמת חיסון כנגד קורונה בזמן הריון מפחיתה משמעותית את הסיכון לאשפוז התינוק בשל COVID-19, כך עולה מנתונים חדשים מטעם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention).

על-פי נתוני ה-CDC, שיעורי חיסון כנגד קורונה  בקרב נשים הרות נעים בין 16% עד 27%. זאת בהשוואה לתוצאות סקר שפורסמו השבוע והראו כי 47% מהנשים ההרות דיווחו על קבלת חיסון כנגד שפעת במהלך עונת השפעת האחרונה. בקרב נשים עם לידת חי, 54% דיווחו על קבלת חיסון Tdap, העשוי להגן על התינוק מפני שעלת.

החוקרים בחנו נתונים אודות 716 תינוקות שאושפזו בין מרץ 2022 ועד מאי 2023, כאשר 377 מהם אושפזו עם  COVID-19. אימהות הוגדרו כמחוסנות במידה והשלימו לפחות שתי מנות חיסון כנגד קורונה, שאחת מהן ניתנה במהלך ההיריון. כל יתר האימהות של תינוקות במחקר הוגדרו כלא-מחוסנות.

מהנתונים עולה כי לחיסונים יעילות של 54% בהגנה של היילודים מפני אשפוז עקב COVID-19 במהלך שלושת החודשים הראשונים לחיים ויעילות של 35% בהגנה על התינוקות בגילאי 3 חודשים עד 5 חודשים. ניתן לחסן תינוקות כנגד COVID-19 החל מגיל שישה חודשים.

בקרב תינוקות שאושפזו עם COVID-19 לאימהות שלא היו מחוסנות תועד סיכון גבוה יותר להידרש לעזרה בנשימה, בהשוואה לתינוקות לאימהות שחוסנו כנגד הזיהום הנגיפי.

אימהות מחוסנות מעבירות את הנוגדנים כנגד COVID-19 דרך השלייה לעובר. החוקרים מציינים כי אחת המגבלות של המחקר נוגעת לכך שלא נבחנה ההשפעה של זיהום אימהי קודם, כולל בקרב אימהות שלא חוסנו כנגד הנגיף. הם מציינים כי ייתכן ונוגדנים על-רקע הזיהום יספקו הגנה מסוימת מפני אשפוז עקב COVID-19.

המומחים כותבים כי חיסון אימהי בזמן הריון מספק הגנה מסוימת מפני אשפוזים על-רקע COVID-19 של תינוקות, בפרט אלו מתחת לגיל שלושה חודשים. לאור זאת, הם ממליצים לנשים הרות להקפיד על קבלת החיסון המומלץ כנגד COVID-19 במטרה להגן עליהן ועל התינוקות שלהן מפני אשפוז ומחלה חמורה משנית לזיהום הנגיפי.

מתוך הודעת ה-CDC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה