נאונטולוגיה

טיפול ב-Semaglutide עדיף על Liraglutide למניעת עליה חוזרת במשקל לאחר ניתוח (Obesity)

טיפול ב-Semaglutide (אוזמפיק) במינון שבועי של 1 מ”ג הוביל לירידה גדולה יותר במשקל הגוף לעומת Liraglutide (סאקסנדה) במינון יומי של 3 מ”ג כטיפול כנגד עליה חוזרת במשקל הגוף לאחר ניתוח בריאטרי מטבולי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העם Obesity.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 207 מבוגרים עם עליה חוזרת במשקל הגוף לאחר ניתוח בריאטרי מטבולי אשר טופלו ב-Semaglutide במינון שבועי של 1 מ”ג או ב-Liraglutide במינון יומי של 3 מ”ג בין תחילת ינואר בשנת 2015 ועד תחילת אפריל בשנת 2021. מדד מסת הגוף הממוצע של המשתתפים עמד על 40.4 ק”ג/מ2, 89.9% מהמשתתפים היו נשים; 50% עברו ניתוח שרוול קיבה, 29% עברו ניתוח מעקף-קיבה ו-21% עברו ניתוח טבעת.

בממוצע, החולים עברו את הניתוח שמונה שנים קודם לכן ועלו בחזרה למעלה מ-40% מהמשקל שירדו בעקבות ההתערבות הבריאטרית.

התוצא העיקרי של המחקר היה אחוז השינוי במשקל הגוף מתחילת המחקר עד לאחר 12 חודשים.

מהנתונים עולה כי השינוי הממוצע במשקל הגוף עמד על 12.92%- עם Semaglutide, בהשוואה ל-8.77%- עם Liraglutide (הבדל ממוצע של 4.15%-, P<0.001). יחס הסיכויים המתוקן לירידה של לפחות 10% במשקל הגוף עמד על 2.34 (רווח בר-סמך 95% של 1.28-4.29) לטובת Semaglutide.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נתוני עולם-אמיתי אלו תומכים ביעילות אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 לטיפול כנגד עליה חוזרת במשקל הגוף לאחר ניתוח בריאטרי. מהנתונים עולה עוד כי משטרי טיפול תרופתי הכוללים Semaglutide היו טובים יותר ממשטרים הכוללים Liraglutide, גם כאשר מינון Semaglutide הופחת אל מתחת למינון המאושר כיום לטיפול בהשמנה (1 מ”ג בשבוע במקום 2.4 מ”ג בשבוע).

Obesity, June 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה