נאונטולוגיה

יתרונות שיטות תמיכה בכל נשימה בזמן הנשמה מלאכותית של יילודים (Arch Dis Child Fetal Neonatal) – והערות עורך ניאונטולוגיה, ד”ר ברזילי

במאמר שפורסם בכתב העת Archives of Disease in Childhood: Fetal and Neonatal Edition מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בהשוואה להנשמה בשיטת SIMV (או Synchronized Intermittent Mandatory Ventilation), שיטות הנשמה מסונכרנות עם תמיכה בכל הנשימות (כמו Assist Control, Pressure Support Ventilation, Patient Trigered Ventilation) מלוות בפרק זמן קצר יותר עד לגמילה מהנשמה וללא הבדלים משמעותיים בשיעורי התמותה או סיבוכים אחרים.

 

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי המלצות ארגון NICE הבריטי משנת 2019 תומכות בהנשמה מכוונת-נפח (Volume Targeted Ventilation) עם המלצה להנשמה בשיטת SIMV על-פני שיטות הכוללות תמיכה בכל נשימה, לדוגמא, ACV (או Assist Control Ventilation). כעת הם השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים להשוואת הנשמה בשיטת SIMV לעומת הנשמה עם תמיכה בכל נשימה ביילודים.

 

התוצאים שנבחנו כללו את מקרי התמותה לפני שחרור ואבחנה של BPD (או Bronchopulmonary Dysplasia) בגיל מתוקן של 36 שבועות, משך גמילה מהנשמה, אירועי דלף אוויר, כשלון אקסטובציה, שימוש בסטרואידים לאחר הלידה, דוקטוס ארטריוזוס פתוח עם צורך בטיפול, דימום תוך-חדרי בדרגה חמורה, אבחנה של PVL (או Periventricular Leukomalacia) ותוצאות נוירו-התפתחותיות לאחר שנתיים.

 

החיפוש בספרות הוביל לזיהוי שבעה פרסומים שדיווחו על שמונה מחקרים שענו על קריטריוני הסקירה.

 

החוקרים מדווחים כי לא זוהו הבדלים משמעותיים בשיעורי התמותה (יחס סיכויים של 0.74, רווח בר-סמך 95% של 0.34-1.74) או אבחנה של BPD בגיל 36 שבועות (יחס סיכויים של 0.63, רווח בר-סמך 95% של 0.33-1.24), אך משך הגמילה מהנשמה היה קצר יותר משמעותית עם תמיכה בכל נשימה (הבדל ממוצע של 22.67 שעות, רווח בר-סמך 95% של 44.33- עד 1.01-). לא תוארו הבדלים משמעותיים בתוצאים אחרים שנבחנו במחקר.

 

החוקרים קוראים להשלים מחקרים גדולים יותר על-מנת להבין טוב יותר את פרוטוקולי ההנשמה והגמילה הטובים ביותר בתינוקות.

 

Arch Dis Child Fetal Neonatal Ed. 2023 Jan 11

 

הערות עורך:

בניגוד למצופה, שיטות הנשמה התומכות בכל נשימה של המטופל לא היו טובות יותר מאשר SIMV במניעת תמותה או BPD בגיל 36 שבועות. ההבדל היחיד נמצא בגמילה מוקדמת יותר מהנשמה (בהבדל של כיממה).

כנראה, שהבדלים בתמותה או מניעת BPD תלויים יותר במטפל ופחות בסוג המנשם או ההנשמה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה