נאונטולוגיה

אין יתרון להוספת פראצמטמול לאיבופרופן בטיפול בדוקטוס ארטריוזוס פתוח בפגים (J Perinatology ) והערות עורך ניאונטולוגיה, ד”ר ברזילי

פג

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Perinatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אין הוכחה לעדיפות משלב פראצטמול עם איבופרופן, בהשוואה לאיבופרופן בלבד, בטיפול בדוקטוס ארטריוזוס פתוח בפגים.

 

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות של מתן טיפול משולב בפראצטמול עם איבופרופן, אל מול טיפול מונותרפי באיבופרופן לסגירת דוקטוס ארטריוזוס פתוח בפגים. הם השלימו חיפוש שיטתית במספר מאגרי מידע במטרה לזהות מחקרים אקראיים ומבוקרים ומחקרים לא-אקראיים שכללו השוואה בין משלב פראצטמול עם איבופרופן ובין טיפול מונותרפי באיבופרופן לטיפול בדוקטוס ארטריוזוס פתוח בעל משמעות המודינמית.

 

החיפוש הוביל לזיהוי שני מחקרים אקראיים ומבוקרים וארבעה מחקרים לא-אקראיים.

 

מהנתונים עולה כי אין הבדלים בשיעורי הצלחת סגירת דוקטוס ארטריוזוס פתוח לאחר מחזור הטיפול הראשון בין משלב פראצטמול עם איבופרופן ובין טיפול מונותרפי באיבופרופן במחקרים לא-אקראיים (סיכון יחסי של 1.23, רווח בר-סמך 95% של 0.89-1.70) או במחקרים אקראיים (סיכון יחסי של 1.18, רווח בר-סמך 95% של 0.66-2.10) ולא תועדו הבדלים משמעותיים בתוצאים המשניים ובאירועים חריגים כולל קשירת דוקטוס ארטריוזוס פתוח, דיספלזיה ברונכו-פולמונרית וכדומה. לא תוארו שינויים משמעותיים בתפקודי כבד או כליות במהלך הטיפול.

 

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין עדות לעדיפות משלב פראצטמול עם איבופרופן על-פני איבופרופן בלבד לטיפול בדוקטוס ארטריוזוס פתוח.

 

J Perinatology, Aug 25, 2022

 

הערות עורך ניאונטולוגיה, ד”ר ברנרד ברזילי:

מחקר זה מסכם את העובדה שרבים מן הקלינאים חשים כי PDA  שלא נסגר באמצעות טיפול באיבופרופן, הוספת טיפול בפראצטמול לא תשפר את התוצאות. ניתן עדיין לבחור בין מתן איבופרופן או פראצטמול כטיפול ראשוני לסגירת הדוקטוס, אולם ממחקר זה עולה שדוקטוס שלא נסגר ע”י איבופרופן הוספת פראצטמול לטיפול לא תועיל. יש לזכור, כי מחקר זה לא בדק האם לאחר ניסיון טיפולי בפראצטמול שלא הצליח אין יעילות להוספת איבופרופן לטיפול.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה