נאונטולוגיה

משרד הבריאות לבית החולים אסותא ראשון לציון: המנעו מצעדים חד צדדים במאמצי הזיהוי, התהליך נבחן באופן משפטי בשיתוף משרדי ממשלה רלוונטיים

משרד הבריאות הודיע אמש כי הורה לבית החולים אסותא ראשון לציון כי עד להשלמת בחינת התהליך להתאמה גנטית בין העוברים לבין זוגות הורים רלוונטיים באופן משפטי בשיתוף משרדי הממשלה הרלוונטיים, בית החולים מתבקש שלא לנקוט בצעדים חד צדדים כלשהם הנוגעים למאמצי הזיהוי. כמו כן, משרד הבריאות הנחה את אסותא ראשון לציון לקיים בהקדם שיחה עם כל אחד מהזוגות הפוטנציאלים (בנוכחות רופא פריון, מנהלת היחידה לניהול סיכונים ועובדת סוציאלית) וכן להציע לזוגות ליווי על ידי פסיכולוג.

(מקור: שירה סולומון – דוברת משרד הבריאות )

ב-N12 פורסם כי מטופלת במחלקת ה-IVF הגישה תביעה ייצוגית נגד בית החולים אסותא בראשון לציון על סך 2 מיליון שקלים וחצי בשם כל המטופלות. בתביעה היא כותבת על חרדה עצומה של המטופלות והמטופלים סביב שאלת ההורות הביולוגית לילדיהם; עו”ד של המטופלת האשימה את בית החולים “בהתנהלות רשלנית ובנקיטה בשיטות עבודה פסולות, בניגוד לדין, לנהלים וכל סטנדרט רפואי הולם”.

עוד פורסם ב-N12 כי כ-900 מטופלות ומטופלים חתמו על עצומה לביצוע בדיקות גנטיות בתינוקת שנולדה זה עתה, ולא לוותר על בירור זהות הוריה הביולוגיים.

התינוקת שבמרכז הפרשה נולדה בניתוח קיסרי בשבוע שעבר. מבית החולים שיבא נמסר שהתינוקת נולדה לאחר הליך תוך רחמי בשל מום קשה, והם שמחים שנולדה במועד כשהיא חיונית ובמצב טוב. לדבריהם, התינוקת תזדקק לפרוצדרות נוספות בעתיד.

לכתבות ב-N12 מאת יולן כהן ( 1, 2, 3)

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה