נאונטולוגיה

טיפול במעכבי TNF כנגד דלקת מפרקים שגרונית בזמן היריון מפחית את הסיכון למשקל לידה נמוך (Ann Rheum Dis)

היריון

 במאמר שפורסם בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול במעכבי TNF בנשים הרות עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis) מאוזנת היטב מפחית את הסיכון ללידת תינוקות קטנים לגיל ההיריון. עם זאת, הטיפול התרופתי לא הביא לעליה בסיכון ללידת תינוק גדול לגיל ההיריון.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בקרב נשים עם דלקת מפרקים שגרונית, בעיקר באלו עם מחלה פעילה במהלך ההיריון, סיכון מוגבר ללידת תינוק קטן לגיל היריון והפרעות יתר לחץ דם, בהשוואה לנשים באוכלוסייה הכללית.

 במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את תוצאות ההיריון בנשים עם דלקת מפרקים שגרונית והם השלימו הערכה פרוספקטיבית של נשים שלקחו חלק במחקר PreCARA, מחקר פרוספקטיבי של נשים עם מחלות ריאומטיות דלקתיות לפני ובמהלך היריון.

 במחקר הנוכחי התמקדו החוקרים בנשים שהרו במהלך טיפול במעכבי TNF, אשר הופסק עם הגעה לגיל ההיריון בהתאם לתרופה בשימוש. הם אספו נתונים אודות תוצאות ההיריון, כולל משקל לידה, גיל היריון בלידה, מין היילוד ומיקום ושיטת הלידה. עוד תועד מידע אודות סיבוכי היריון, כולל לידה מוקדמת, משקל לידה נמוך, משקל לידה גבוה, הפרעות יתר לחץ דם, סוכרת ומומים מולדים.

 מבין 188 הנשים במחקר, 92 קיבלו טיפול במעכבי TNF במהלך ההיריון. מדד DAS28-CRP היה נמוך בכל נקודות הזמן לאורך ההריונות.

 החוקרים מדווחים כי השימוש במעכבי TNF לא לווה בעליה בסיכון לסיבוכים, כולל משקל לידה נמוך, ניתוח קיסרי דחוף, הפרעות יתר לחץ דם או מומים מולדים. בנוסף, הטיפול התרופתי הוביל לירידה בייצר יילודים קטנים לגיל ההיריון (p=0.05), אך ללא עליה משמעותית בסיכון ללידת תינוקות גדולים לגיל ההיריון.

 בקרב משתתפות שטופלו במעכבי TNF במהלך ההיריון, משקל הלידה המוצע היה גבוה ב-173 גרם באלו שקיבלו טיפול, בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול (3.344 ק”ג לעומת 3.171 ק”ג; p=0.03). מניתוח רב-משתני עלה כי גיל האם, טיפול במעכבי TNF, סוכרת וגיל היריון נקשרו כולם בקשר מובהק סטטיסטית עם משקל הלידה.

 ממצאי המחקר מעידים כי טיפול במעכבי TNF בזמן היריון מלווה בעליה במשקל הלידה של הצאצא של נשים עם דלקת מפרקים מאוזנת היטב. מעניין לציין כי טיפול במעכבי TNF במהלך ההיריון הוביל להפחתת מספר הילדים שנולדו קטנים לגיל ההיריון, אך ללא עליה בסיכון ללידת תינוק לגיל ההיריון.

 

Ann Rheum Dis, 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה