נאונטולוגיה

הכנס השנתי ה-72 של הוועידה האזורית של אירופה בארגון הבריאות העולמי נפתח היום בישראל

ארגון הבריאות העולמי

הודעת משרד הבריאות

כנס ה-WHO נפתח היום, יום שני, 12.9, בתל אביב, ויערך שלושה ימים. משתתפים בו 25 שרי בריאות ומעל 50 ראשי מערכות הבריאות ממדינות אירופה. במהלך הכנס יחתום שר הבריאות על ארבעה הסכמים בילטראליים בין ישראל ומדינות באירופה.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: “נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״מדינת ישראל מחויבת לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ארגון הבריאות העולמי כדי לאפשר לאנושות לעמוד באתגרים הרבים העומדים בפניה. על אף שישראל היא מדינה קטנה עם מעט משאבי טבע, בורכנו במשאבים אנושיים פנומנליים. ישראל היא בית עבור אין-ספור חברות סטארט-אפ פורצות דרך בתחומי המד-טק והבריאות. חברות אלו מרחיבות את גבולות הדמיון האנושי. יחד עם המוסדות האירופיים והבינלאומיים, נוכל לפרוץ את הדרך כדי לאפשר לאנושות לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר. ברוח זו, אני שמח להודיע שישראל תעבוד עם ארגון הבריאות העולמי להקמת מרכז פורץ דרך לבריאות דיגיטלית, שיביא טיפול איכותי וחדשני לעולם כולו.
ההחלטות המוטות והפוליטיות, שמתקבלות כמעט מידי שנה באסיפת ארגון הבריאות העולמי, חייבות להפסק. ההחלטות הללו, אשר מבוססות על שקרים ומניעים נסתרים, פוגעות בעבודה ובמוניטין של הארגון החשוב הזה, תוך השפעה שלילית על שיתוף הפעולה הבריאותי באזור. הבריאות חייבת להיות מעל הפוליטיקה”

שר הבריאות, ניצן הורוביץ

“התכבדתי להבחר לנשיא כנס ארגון הבריאות העולמי בתל אביב. בשנתיים האחרונות, העולם קיבל תזכורת חשובה למשמעות של שיתוף פעולה גלובלי בבריאות. מגיפות לא מכירות בגבולות, ובריאות במדינה אחת תלויה בבריאות העולמית.

לכנס הזה חשיבות גדולה למדינה ולמערכת הבריאות שלנו. המדיניות שהובלנו בשנה האחרונה, והתפקוד של מערכת הבריאות הישראלית במאבק בקורונה בלטו מאוד בזירה העולמית, ומעוררים עניין גדול. כנס ה-WHO בישראל הוא הזדמנות להמשיך ולחזק את הקשרים שלנו עם העולם, עם ארגון הבריאות העולמי, ועם מדינות אירופה. נמשיך למצב את ישראל כגורם מוביל בשיתופי פעולה גלובליים בתחום הבריאות. הכנס העולמי בישראל הוא בוסטר משמעותי לשיפור שירותי הבריאות עבור כל המדינות המשתתפות, וביתר שאת להעצמת מערכת הבריאות הישראלית״.

מנכל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש

״ישראל נבחרה לארח את הוועידה בין היתר בזכות העובדה כי מדובר באחת ממערכות הבריאות הטובות בעולם שהתבלטה בתקופת משבר הקורונה. בזכות צוותי הרפואה המעולים שיש למדינת ישראל היינו בחזית המאבק במגיפה והיינו מודל למדינות רבות. יחד עם ראשי מערכת הבריאות באירופה נדון על שיתופי פעולה שיקדמו את ארגוני הבריאות השונים בישראל ובאירופה. זהו ארוע הסטורי למערכת הבריאות הישראלית.

בתום ההתכנסות הרחבה של מערכות הבריאות האירופאית, נחזור לאתגרים הגדולים שניצבים לפתחה של מערכת הבריאות ונמשיך ונפעל, בשיתוף פעולה עם מדינות אירופה למען עתיד טוב יותר לבריאותם של הישראלים.״

הערת המערכת: מסתבר שלכנס זה יש גם מתנגדים… קבוצות מחאה שונות (“תומכי החיים”)  פרסמו היום הודעות לתקשורת לפיהן מטרת ה-WHO היא ל”השתלט” על מערכות הבריאות במדינות שונות בעת אירועי מגיפה. על רקע זה קבוצה זו אף הגישה עתירה לבג”צ למתן צו על תנאי למנוע מפקידי משרד החוץ לחתום בשם המדינה על האמנה שה-WHO מבקש לקדם, עתירה שנדחתה ע”י בג”צ.

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה