נאונטולוגיה

הבטיחות של Ibuprofen ביילודים מתחת לגיל שישה חודשים (PLoS One)

מנתונים שפורסמו בכתב העת PLoS One עולה כי שיעור תופעות לוואי גסטרואינטסינאליות וכלייתיות לא היה גבוה יותר בקרב יילודים מתחת לגיל שישה חודשים, שקיבלו טיפול ב-Ibuprofen, בהשוואה לאלו בגילאי 6-12 חודים. תופעות הלוואי היו נפוצות יותר ביילודים מתחת לגיל שישה חודשים אשר קיבלו טיפול ב-Ibuprofen (איבופן), בהשוואה ליילודים שקיבלו מרשם לטיפול בפראצטמול בלבד.

החוקרים יצרו שני מדגמים רטרוספקטיביים של יילודים בגיל קטן משישה חודשים בעת רכישה ראשונה של Ibuprofen או פראצטמול בין 2004-2010. במדגם הראשון, הם השוו את יחס שיעורי ההיארעות של תופעות גסטרואינטיסנאליות וכלייתיות בין אלו שקיבלו לראשונה טיפול ב-Ibuprofen לפני גיל שישה חודשים ואלו שקיבלו מרשם ראשון לטיפול לאחר גיל שישה חודשים. במדגם השני הם בחנו את השוו את השיעור היחסי של תופעות לוואי כלייתיות וגסטרואינטסינאליות בין יילודים מתחת לגיל שישה חודשים שקיבלו מרשם לטיפול ב-Ibuprofen (עם/בלי  פראצטמול), בהשוואה לאלו שקיבלו מרשם לפראצטמול בלבד.

החוקרים זיהו 41,669 מרשמים לטיפול ב-Ibuprofen ו-176,991 מרשמים לטיפול בפראצטמול בקרב 180,333 יילודים (גיל חציוני של 2.1 חודשים). החוקרים לא זיהו שיעור יחסי גבוה יותר של אף אחת מתופעות הלוואי בקרב יילודים שקיבלו מרשם ראשון ל-Ibuprofen לפני גיל שישה חודשים, בהשוואה לאלו שטופלו לראשונה לאחר גיל שישה חודשים. מרבית היילודים שקיבלו מרשם לטיפול ב-Ibuprofen קיבלו מרשם גם לפראצטמול.

תופעות לוואי במערכת העיכול (שיעור יחסי מתוקן של 1.2) ותופעות לוואי בדרגה בינונית או חמורה (שיעור יחסי מתוקן של 1.24) היו נפוצות יותר ביילודים מתחת לגיל שישה חודשים שקיבלו מרשם לטיפול ב-Ibuprofen, בהשוואה לפראצטמול בלבד. אירועים חריגים גסטרואינטסינאליים (שיעור יחסי מתוקן של 0.63) ואירועים חריגים כלייתיים (שיעור יחסי מתוקן של 1.84) לא היו שונים משמעותית בין מטופלים ב-Ibuprofen (עם/בלי פראצטמול) וטיפול בפראצטמול בלבד.

PLoS One. 2018 Jun 28;13(6)

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה