נאונטולוגיה

האם מחשב העל של IBM עשוי לסייע בריצוף גנטי? (Neurol Genet)

מערכת בינה מלאכותית עשויה להאיץ משמעותית את ניתוח ריצוף של כל הגנום, שמצידו עשוי לסייע בצוואר הבקבוק המרכזי של תחום הגנטיקה של מחלות סרטן. במחקר הוכחת-עיקרון שפורסם בכתב העת Neurology:Genetics, מחשב העל הצליח לנתח נתונים הרבה יותר מהר מצוות מומחים ובתוך עשר דקות סיפק מסקנות שהיו דומות לאלו אליהן הגיע צוות המומחים לאחר 160 שעות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לנתח דגימת גידול גליובלסטומה באמצעות שלוש פלטפורמות שונות ולהשוות בין התוצאות של כל גישה. הדנ”א של הגידול נבחן באמצעות פאנל מסחרי ייעודי. בנוסף, דנ”א של גידול נבחן באמצעות ריצוף של כל הגנום ורנ”א של הגידול נבחן באמצעות ריצוף רנ”א. תוצאות הריצוף של כל הגנום וריצוף רנ”א נבחנו ע”י צוות מומחים בביואינפורמטיקה ואונקולוגים ובאופן נפרד באמצעות מערכת WGA (Watson Genomic Analytics) של מחשב העל של IBM.

החוקרים מדווחים כי מחשב העל העיבד נתונים גנומיים מריצוף של כל הגנום וריצוף רנ”א של גידול גליובלסטומה, כמו גם מתקצירים ומאמרים מלאים מ-PubMed. השימוש במחשב הוביל לזיהוי יותר וריאנטים מאשר צוות המומחים, תוך השלמת ניתוח דומה בתוך זמן קצר בהרבה מזה שנדרש לצוות האנושי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שילוב מערכת בינה מלאכותית עם ריצוף של כל הגנום של גידולי דנ”א עשוי לסייע לרופאים לזהות אתרים אפשריים ולבחור בטיפולים בצורה יעילה יותר. הדבר חשוב במיוחד בגידולים אגרסיביים, דוגמת גליובלסטומה, בהם פחות מ-17% מהחולים שורדים לאחר חמש שנים.

Neurol Genet. Published online July 11, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה