נאונטולוגיה

אישה מארצות הברית שנדבקה מקומית בנגיף זיקה התייצגה עם פריחה חריגה (NEJM)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים כי על מקרה של אישה הרה שנדבקה בארצות הברית בנגיף זיקה והתייצגה בשנה שעברה עם פריחה חריגה.

הכותבים מתארים את המקרה ומסבירים כי ביולי 2016, אישה בת 23 שנים, בשבוע 23+3 להריון, שעדיין לא פנתה למעקב במהלך ההיריון, התייצגה עם היסטוריה של חום במשך שלושה ימים, פריחה מגרדת מפושטת וכאבי גרון. יומיים לאחר מכן התפתחו כאבי שרירים וכאבי מפרקים.

האישה פיתחה מקולות פוליקולאריות אדומות ופפולות מפושטות לאורך הבטן, גב וזרועות, פפולות ורודות רגישות בכפות ידיים ומעט פטכיות בחיך הקשה.

בדיקות סקר לא הצביעו על סימנים לקדחת דנגה, חצבת, אבעבועות רוח, אדמת, עגבת, EBV, שפעת, HBV או HCV, או חזרת. תפקודי כבד וכליות היו תקינים. רנ”א של נגיף זיקה זוהה בדם ובשתן, עם רמות מדידות במשך שבועיים בדגימות שתן ובמשך שישה שבועות בדגימות דם.

הערכת משקל העובר בבדיקת אולטרה-סאונד ביום פנייתה עמדה על 644 גרם (אחוזון 53), עם היקף ראש של 221 מ”מ (אחוזון 63) ואנטומיה תוך-גולגולתית תקינה. החום והפריחה חלפו לאחר שלושה ימי טיפול.

התינוק נולד במועד במשקל 3 ק”ג. גודל הראש והאנטומיה התוך-גולגולתית היו תקינים ולא זוהו הסתיידויות.

לא זוהו סימנים לנגיף זיקה ברקמת השליה או בבדיקות מעבדה מהיילוד.

הכותבים מציינים כי נכון ל-28 בדצמבר, 2016, מספר המקרים של נגיף זיקה על-רקע טיול בארצות הברית עלה על 4,500 מקרים, כאשר המספר הרב ביותר הוא במדינות בהן מספר רב של מטיילים במדינות זרות. עם זאת, במקרה זה, לא החולה ולא בן זוגה טיילו מחוץ לארצות הברית בשנתיים האחרונות.

על מטפלים בקו החזית להיות מודעים למצבור התסמינים בחולים המדווחים על טיול לאזורים אנדמיים, כולל דרום פלורידה.

NEJM. Published online January 11, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה