נאונטולוגיה

אבחנת יתר וטיפול יתר נפוצים מאוד בטיפול בילדים (Pediatrics)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics במהלך חודש ינואר מדווחים חוקרים כי טיפול יתר הינה תופעה נפוצה ברפואת ילדים. הם מוסיפים כי במקרים רבים טיפול רפואי עשוי אף לגרום לנזק.

לדברי החוקרים, למרות שלאחרונה ניתן דגש רב בנושא טיפול רפואי במבוגרים, גם בקרב ילדים ייתכן נזק עקב טיפול-יתר. כעת הם השלימו חיפוש במאגרי PubMed וחיפוש ידני בטבלאות וזיהו מאמרים חשובים בנוגע לטיפול יתר בילדים שפורסמו בשנת 2015.

מאמרים אלו נבחנו לפי איכות השיטות, היקף ההשפעה הקלינית, מספר החולים העשויים להיות מושפעים וסווגו לאבחנת-יתר, טיפול-יתר ושימוש יתר במשאבים רפואיים. מהממצאים אודות אבחנת יתר עלו עדויות לאבחנת יתר, של היפוקסמיה בילדים עם ברונכיוליטיס ושברי גולגולת בילדים לאחר חבלות ראש מינוריות. מהממצאים אודות טיפול יתר עלו עדויות לפיהן בעד 85% מהילדים המאושפזים עם דלקת ריאות הדמייתית ייתכן ואין גורם חיידקי למחלה; ילדים רבים מקבלים טיפול אנטיביוטי תוך-ורידי ממושך בשל אוסטיאומיאליטיס, למרות שטיפול פומי דומה ביעילותו; טיפול בנוגדי-דיכאון במתבגרים וסליין היפרטוני לברונכיוליטיס אינו יעיל; הסף לטיפול במקרי היפרבילירובינמיה עשוי להיות נמוך מדי.

באשר לשימוש יתר במשאבים רפואיים, מהממצאים עלה כי ניתן להפחית את תדירות בדיקות סקר להערכת היקף הראש; נראה כי ניתן להפחית בבטחה את היקף בדיקות CT של הבטן להערכת דלקת תוספתן; והתבססות יתר על רמות CRP להערכת הופעה מוקדמת של אלח-דם ביילודים מובילים להארכת משך האשפוז.

Pediatrics. Published online January 3, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה