נאונטולוגיה

חשיבות מגע עור לעור בין האם והתינוק לאחר הלידה (Cochrane Library)

מגע בין עור האם ועור היילוד מיד לאחר הלידה עשוי לשמש לעודד הנקה ולספק לתינוקות התחלה טובה יותר לחייהם, כך טוענים חוקרים במאמר חדש שפורסם ב-Cochrane Library.

החוקרים השלימו סקירה של הספרות וזיהו 46 מחקרים אקראיים ומבוקרים, עם סך כולל של 3,850 נשים והיילודים שלהן מ-21 מדינות. כל התינוקות היו בריאים ורובם נולדו במועד. הם בחרו לערוך השוואה של מחקרים אלו לטיפול הסטנדרטי, כאשר הטיפול הסטנדרטי היה שונה מאוד בכל מחקר. במחקרים משנות השבעים של המאה הקודמת ייתכן והאמהות הופרדו מהתינוקות למשך מספר שעות, כאשר במחקרים עדכניים יותר ייתכן והתינוקות נעטפו בשמיכה לפני שהועברו לאם.

בהשוואה לתינוקות ואימהות תחת טיפול סטנדרטי, במקרים של חשיפה בין עור התינוק ועור האם מיד לאחר הלידה תועד סיכוי גבוה ב-24% להמשך הנקה לאחר 1-4 חודשים. ביילודים אלו תועד סיכוי גבוה ב-32% להנקה מוצלחת בנסיון הראשון. עוד עלו עדויות לפיהן בנשים לאחר מגע עורי עם היילוד משך ההנקה היה ארוך יותר, עם סיכוי גבוה יותר להנקה בלבד לאחר השחרור מבית החולים.

בתינוקות אלו תועדו גם מדדים גבוהים יותר בהערכת תפקוד הריאות והלב, ערכי הסוכר בדם היו גבוהים יותר וחום הגוף היה דומה לזה של תינוקות שנעטפו בשמיכת עיטוף לאחר הלידה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש מקום להקפיד על מגע בין עור האם ועור היילוד מוקדם ככל הניתוח ולמשך לפחות 60 דקות. שעה זו תאפשר לתינוק להתאושש מחווית הלידה, למצוא את פטמת האם ולתפוס אותה ליניקה.

Cochrane Library 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה