נאונטולוגיה

דרישה חדשה להוכחת יעילות ובטיחות תכשירים הומיאופתיים (מתוך הודעת ה-FTC)

רוקחת

מנהל FTC (Federal Trade Comission) הודיע על כוונתו לדרוש מיצרני תכשירים הומיאופתיים הנמכרים ללא-מרשם רופא לספק הוכחות מדעיות ליתרונות הרפואיים אותם מייחסים למוצרים השונים.

תכשירים הומיאופתיים מבוססים על רעיונות מהמאה ה-18 , לפיהם ניתן  לטפל בתסמיני מחלה באמצעות מינונים קטנים מאוד של חומרים המובילים לתסמינים דומים כאשר ניתנים במינונים גבוהים יותר לאנשים בריאים. מרבית התכשירים הללו מהולים כך שאינם מכילים עוד רמות מדידות של החומרים הפעילים המקוריים. מסיבה זו התומכים בתכשירים אלו טענו כי אלו בטוחים לשימוש.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי התיר, עם מגבלות מסוימות, שיווק תכשירים הומיאופתיים למכירה ללא מרשם רופא, ללא הוכחה ליעילות או בטיחות. לאחרונה הזהירו כי ג’לים וטבליות מסוימות לשיניים, המשמשות להקלה על כאבי ותסמיני שיניים, עשויים להעלות את הסיכון ביילודים וילדים, כולל סיכון לפרכוסים. בעקבות זאת, היצרנים הפסיקו את מכירת המוצרים.

במהלך נובמבר השנה, ה-FTC פרסם הצהרת מדיניות לפיה הסוכנות תקפיד על נתוני יעילות ובטיחות תכשירים הומיאופתיים כך שיעמדו באותם סטנדרטים של תכשירים אחרים. על החברות להקפיד על הוכחות מדעיות בבסיס נתוני בטיחות ויעילות. תחת המדיניות החדשה, ב-FTC טוענים כי הטענות לתועלת, ללא עדות מדעית, עשויות להצטבר לתביעות בשל עבירה על החוק.

המדיניות החדשה תספק ליצרני תכשירים הומיאופתיים מעט מקום לתמרון, אך ייתכן ולא תתקבל בברכה ע”י היצרנים.

מתוך הודעת ה-FTC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה