נאונטולוגיה

ה-AMA תומך בעקרונות שימוש בטוח ויעיל באפליקציות רפואיות למכשירים ניידים (מתוך הודעת ה-AMA)

ה-AMA (American Medical Association) אימץ עקרונות לעידוד שימוש בטוח ויעיל באפליקציות רפואיות למכשירים הניידים ומכשירים נלווים בטיפול רפואי. למרות שהם מכירים בכך שבסיס העדויות התומך באפלקציות אלו אינו רחב, המדיניות החדשה כוללת הנחיות לרופאים, שהסתייגו עד כה מהמלצה למטופלים שלהם על שימוש באפליקציות אלו.

מסקר משנת 2014 עלה כי למעלה משליש מהרופאים המליצו למטופליהם על אפליקציות רפואיות למכשירים הניידים, אך מחצית מהרופאים הללו רק הציעו למטופלים שלהם לרכוש אפליקציה בחנות של חברת אפל. סקר נוסף משנת 2015 מצא כי רק 16% מהרופאים המליצו על אפליקציות רפואיות.

אחד הגורמים שעצר חלק גדול מהרופאים הוא העדר עדויות לבטיחות ויעילות של מרבית האפליקציות. רק כ-260 מחקרים נערכו להערכת אפליקציות רפואיות וישנן כ-63,000 אפליקציות כאלו כיום.

למרות הצורך במחקרים נוספים, ה-AMA מאמינים כי אפליקציות רפואיות ומכשירים נלווים התומכים בטיפול בטוח ויעיל עשויים לסייע בטיפול היומיומי.

העקרונות החדשים של ה-AMA נועדו לאמץ הערכה של פיתוחים דיגיאליים לשימוש קליני ע”י אימוץ מדיניות תשלום וכיסוי בהתאם להוכחות המדעיות בבסיס האפליקציות הרפואיות. חשוב שאפליקציות הרפואיות יתמכו בטיפול הרפואי באופן הממוקד במטופל ולעודד תקשורת ותיאום בין צוותים רפואיים.

לפי המדיניות החדשה של ה-AMA, על רופאים לבחור באפליקציות רפואיות התומכות בביסוס או יישום מערכת יחסים מהימנה בין מטופלים ורופאים; בעלות בסיס עדויות קליני להבטחת שימוש בטוח ויעיל באפליקציות רפואיות; תואמות להנחיות מבוססות-ראיות להבטחת בטיחות, איכות הטיפול ותוצאות חיוביות; תומכות במתן טיפול הממוקד במטופל, מעודד טיפול מתואם ותקשורת בין צוותים רפואיים.

בנוסף, בהצהרה ממליצים הכותבים כי הרופאים ימליצו על אפליקציות בהתאם לחוקי הרישוי במדינה והדרישות לשימוש באפליקציות ולהבטיח כי מתן כל שירות דרך האפליקציה יעלה בקנה אחד עם מדיניות הטיפול במדינה.

ב-AMA התייחסו גם לאחראיות האפשרית של הרופאים הממליצים על אפליקציות אלו. הם קוראים לרופאים להתייעץ עם הגורמים המתאימים במידה ואינם בטוחים אילו אפליקציות רפואיות עונות על החוקים במדינה.

מתוך הודעת ה-AMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה