נאונטולוגיה

עליה בשיעורי תמותה של תינוקות שנולדו במועד לאימהות עם סוכרת הריונית (מתוך כנס ה-EASD)

חוקרים מצרפת הציגו במהלך כנס ה-EASD (European Association for the Study of Diabetes) נתונים חדשים מהם עולה כי הסיכון לתמותה פרינטאלית עולה בהיקף של 30% באימהות עם סוכרת הריונית שילדו לאחר 37 שבועות היריון, בהשוואה לנשים ללא סוכרת הריונית. הסיכון המוגבר לתמותת תינוק היה דומה בין אם הנשים טופלו באינסולין ובין אם לאו.

החוקרים אספו נתונים אודות למעלה מ-700,000 זוגות אם-יילוד . מבין הנשים הללו, 7.24% אובחנו עם סוכרת הריונית (57,629 מקרים), כולל 16,108 נשים שטופלו באינסולין; 0.24% אובחנו עם סוכרת מסוג 2 ו-0.16% עם סוכרת מסוג 1.

ביילודים לאימהות עם סוכרת הריונית שטופלו באינסולין תועדו תוצאים חמורים יותר, בפרט, מומים לבביים (יחס סיכויים של 1.7) ומצוקה נשימתית (יחס סיכויים של 1.4). השיעורים המקבילים בקרב תינוקות לנשים שפיתחו סוכרת הריונית אך לא טופלו באינסולין עמדו על 1.3 ו-1.1.

כצפוי, הסיכון למאקרוזומיה היה גבוה כפליים (יחס סיכויים של 2.1) באימהות עם סוכרת הריונית שטופלה באינסולין, ובאימהות עם סוכרת הריונית שלא טופלה באינסולין (יחס סיכויים של 1.6).

הסיכון לניתוח קיסרי, קדם רעלת היריון / רעלת היריון, ולידה לאחר פחות מ-37 שבועות היריון, היו כולם גבוהים יותר בקרב נשים עם סוכרת הריונית, והיו הגבוהים ביותר בקרב נשים עם סוכרת הריונית שטופלה באינסולין.

הסיכון לתמותה פרינטאלית לאחר לידה מעבר ל-37 שבועות הריונית באימהות עם סוכרת הריונית היה מעט גבוה יותר, בהשוואה לנשים ללא-סוכרת, בין אם טופלו באינסולין ובין אם לאו.

ממצאי המחקר מאשרים את הסיכון המוגבר לתחלואת יילודים על-רקע סוכרת הריונית.  החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להבנת המנגנון בבסיס הקשר הנ”ל.

מתוך כנס ה-EASD

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה