נאונטולוגיה

המלצה מטעם ה-ACOG לטיפול ארוך טווח באמצעי מניעה הפיכים מיד לאחר לידה (Obstet Gynecol)

על-פי דעת ועדת מומחים מטעם ה-ACOG (American College of Obstetricians and Gynecologists) על רופאים המטפלים בנשים לאחר לידה להציע לאימהות חדשות אפשרות טיפול באמצעי מניעה הפיכים וארוכי-טווח. (LARC או Long-Acting Reversible Contraception).

המומחים מסבירים כי LARC הינו אמצעי המניעה ההפיך היעיל ביותר, עם שיעורי יעילות של מעל 99%. ההצלחה של טיפולים אלו בהפחתת הריונות לא-מתוכננים ושיעורי הפלות עשויה להיות גדולה יותר עם התחלת טיפול מיד לאחר לידה, עם ערך מוסף שלהפחתת הריונות לא-מתוכננים והריונות תוך פרק זמן קצר.

החוקרים מעודדים רופאים המטפלים בנשים הרות להתחיל בדיון אודות אמצעי מניעה לאחר הלידה עוד טרם הלידה, במטרה להבטיח כי לנשים יהיה את הזמן ואת המידע הדרוש לבחירת האמצעי המתאים ביותר עבורן, העשוי לכלול LARC מיד לאחר הלידה בנשים רבות.

צורות LARC כוללות התקן IUD (Intrauterine Device) המכיל Levonogestrel,   התקן נחושת או שתל. שיטות אלו בטוחות ומאוד יעילות במרבית הנשים, כולל מתבגרות, עם מעט התוויות-נגד. ניתן למקם את ההתקן בזמן שהות הנשים בחדר לידה.

השימוש ב-LARC מיד לאחר לידה עשוי לסייע במניעת הריונות בתוך מרווח זמן קצר, המוגדרים כהריונות בתוך שנה מלידה. הריונות במרווחי זמן קצרים הינם גורם סיכון בלתי-תלוי ללידה מוקדמת וסיבוכים ביילוד, כאשר לפחות 70% מאלו הם הריונות לא-מתוכננים.

התקופה שמיד לאחר לידה הינה תקופה מצוינת להתחלת הטיפול, מאחר ומבטיחה כי האישה אינה הרה. בנוסף, בנשים רבות, כולל אלו בסיכון הגבוה ביותר למרווחים קצרים בין הריונות, שיעור המעקב לאחר לידה הוא נמוך מאוד.

התוויות נגד להכנסת IUD מיד לאחר לידה כוללות זיהום תוך-רחמי, דימום לאחר-לידה ואלח-דם במשכב לידה.

Obstet Gynecol. 2016;128:422-423

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה