נאונטולוגיה

שר הבריאות נלחם למען הרופאים העשירים – על חשבון הציבור ? /מאמרה של מירב ארלוזורוב בדהמרקר

במאמר זה  טוענת מירב ארלוזורוב מדהמרקר שבאופן חריג, אפילו שערורייתי לדעתה, השר ליצמן נלחם בחירוף נפש למען…קבוצה של 50 רופאים ”כוכבים” עשירים ומקושרים – על חשבון הציבור.

כידוע, מטרת התקנות החדשות הייתה בין היתר להגביל ולרסן שכר של רופאים פרטיים (לניתוחים וייעוצים). זאת באמצעות הקביעה ששירותי הרפואה הפרטית יינתנו רק באמצעות רופאים הנמצאים בהסדר עם המבטחים (חברות ביטוח וביטוחים משלימים של הקופות) , מה שצפוי להגביל את התעריפים שלהם במסגרת המו”מ שינהלו מול המבטחים.

ליצמן דרש שתהיה החרגה לתקנות באמצעות קביעת רשימה של 50 רופאים “כוכבים” אשר יוכלו להמשיך לתת ייעוצים ולנתח בשיטת ההחזר, כלומר ייגבו מהמטופל את הסכום המלא ללא כל פיקוח או הגבלה, ויקבלו מחברות הביטוח /הביטוחים המשלימים את ההשתתפות בהתאם לתנאי הביטוח. הקופות התנגדו לכך וכעת ליצמן מפעיל כוחות ולחצים כבדים כולל הפסקת העברות תשלומים שהמדינה מחוייבת בהם לקופות עד ל”כניעת” הקופות.

ארלוזורוב טוענת שמדובר ב”מלחמה” שליצמן מנהל על הגב של המטופלים עבור אותם “כוכבים” מקושרים, שלדעתה היא שערורייתית. ליצמן, באמצעות דוברות המשרד טוען שההיפך הוא הנכון : הדרישה שלו נועדה להבטיח שגם “הכוכבים” ימשיכו לטפל בציבור ובכך “להציל חיים ולשפר את רמת השירות “..

למאמר בדהמרקר

הערת המערכת: האמת כנראה , כמו תמיד היא איפשהו באמצע.. כי לפי דיווחים שונים הקופות מפעילות מכבש על חלק מהרופאים שמובילים גם לתעריפים מגוחכים לביצוע ניתוחים ולכן צריך להבין את ההימנעות מצד רופאים רבים להיכנס להסדר, ואת המוטיבציה של ליצמן, מתוך דאגה לציבור דווקא, לאפשר חריגים..

לכן, יכול להיות שהפתרון הנכון יותר הוא שהרגולטור, היינו משרד הבריאות, יגדיר גם תעריפי מינימום סבירים לייעוצים ולשכר מנתח, כאלה שלא יאפשרו לקופות לנצל את הכח המונופסוני שלהם מול הרופאים הפרטיים, וע”י כך להשיג איזון שיאפשר ליותר רופאים להיכנס להסדרים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה