נאונטולוגיה

השימוש ברשומות רפואיות ממוחשבות ומשימות פקידותיות תורמות לשחיקת רופאים (Mayo Clin Proc)

השיפור ביעילות הטיפול והתיאום בין רופאים בעקבות אימוץ אמצעים טכנולוגיים לניהול והעברת מידע רפואי מופיעים על-חשבון עלות אישית ומקצועית של הרופאים. שביעות הרצון של רופאים מהמשימות הפקידותיות הכרוכות בניהול רשומות ממוחשבות והעברת מידע בין רופאים היא נמוכה והסיכון לשחיקה על-רקע שימוש בחלק מהאמצעים הללו הוא גבוה, כך עולה מתוצאות סקר ארצי משנת 2014. יתרה מזאת, הקשר בין שימוש באמצעים טכנולוגיים ושחיקה נותר ללא תלות בתפישת חשיבות הכלים הללו.

הסקר כלל מדגם ארצי של רופאים בכל ההתמחויות ברחבי ארצות הברית, ונערך בין אוגוסט ועד אוקטובר 2014. מבין קרוב ל-36,000 רופאים שהוזמנו להשתתף, 6880 השלימו את הסקר, מהם 6,560 רופאים פעילים.

מבין 6,375 רופאים שהשיבו לשאלה אודות שימוש ברשומות רפואיות ממוחשבות, 84.5% דיווחו כי השתמשו בטכנולוגיה. 36% היו שבעי רצון או מאוד שבעי רצון מהטכנולוגיה, בעוד ש-43.7% דיווחו על חוסר שביעות רצון או חוסר שביעות רצון רב.

בקרב רופאים שהשתמשו ברשומות הממוחשבות, שכיחות שחיקה, כפי שנקבע לפי מדד Maslach Burnout Inventory, עמדה על 57.2% לעומת 44.6% מהרופאים שלא השתמשו בטכנולוגיה.

באשר ל-CPOE (computerized physician order entry), 5,892 רופאים השיבו כי הטכנולוגיה הייתה רלבנטית להתמחות שלהם. מבין אלו, 82.5% דיווחו כי השתמשו בה במרפאתם, בבית החולים או בשני המקומות. מבין אלו שהשתמשו בטכנולוגיה, 38.1% היו שבעי רצון או שבעי רצון מאוד ו-41.9% לא היו שבעי רצון.

שכיחות שחיקה בקרב אלו שהשתמשו ב-CPOE הייתה הגבוהה ביותר באלו שהשתמשו בטכנולוגיה בבית החולים בלבד (59.2%), לאחריהם אלו שהשתמשו בה בבית החולים ובמרפאה (58.9%) ובמרפאה בלבד (55.8%).

שביעות הרצון מהאמצעים הטכנולוגיים השונים והנטל הקליני השתנו לפי גיל והתמחות. באופן כללי, רופאים צעירים יותר נטו להיות יותר שבעי רצון מהרופאים המבוגרים, ובקרב פתולוגים ורדיולוגים תועדו שיעורי שביעות רצון הגבוהים ביותר, בעוד שבקרב אורולוגים, רופאי משפחה ורופאי אא”ג תועדה שביעות הרצון הנמוכה ביותר.

Mayo Clin Proc. Published online June 27, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה