נאונטולוגיה

עדכון הקוד האתי מטעם ה-AMA בנושא שירותי טל-רפואה (מתוך כנס ה-AMA)

נציגי ה-AMA (American Medical Association) עדכנו את הקוד האתי במהלך הכנס השנתי של הארגון ואישרו קבלת אבחנות מטופלים דרך שירותי טל-רפואה, כל עוד מכירים במגבלות הברורות. המומחים מסבירים כי ההתקדמות הטכנולוגית מספקת כלים חדשים למתן טיפול לחולים, כולל שיחות וידאו ומכשירי כף יד המאפשרים למטופל להשלים בדיקות סימנים חיוניים תחת הנחייה מרחוק של רופא.

ההנחיות החדשות מחליפות שתי חוות דעת קודמות, כאשר ב-AMA שכתבו את הקוד האתי בניסיון להפריד בין העיקר והתפל. בדומה לכל טכנולוגיה חדשה, יש להשתמש נכונה בשירותי טל-רפואה ובדרכים המקובלות.

המומחים כותבים כי תחת הסטנדרטים החדשים, על רופאים העוסקים בשירותי טל-רפואה להבטיח כי הם חושפים כל אינטרס כלכלי שיש להם באפליקציה או שירותי טל-רפואה; חשיבות הגנה על נתוני מטופלים ומניעת גישה ללא-היתר; והבטחה כי ביקורי טל-רפואה מותאמים לצרכים הרפואיים של המטופלים בהשלמת ההערכה האבחנתית או מתן מרשם לטיפול.

עוד מוסיפים המומחים כי במקרים בהם יוצרים קשר עם מטופל חדש, חשוב להקפיד להסביר על המגבלות של מערכת יחסית אלקטרונית; להסביר כיצד להמשיך בטיפול מעקב ולעודד אותם לעדכן את הרופא המטפל באשר לביקור מרחוק.

מתוך כנס ה-AMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה