נאונטולוגיה

הקמפיין הטלויזיוני של משה”ב הקורא להימנעות מאכילת חטיפים עתירי נתרן הורד לאחר יממה אחת בלבד





אמש דיווחנו כאן על הסרטון החדש של משרד הבריאות הקורא להמנעות מצריכת חטיפים ומזונות משומרים עתירי מלח, אך נראה שהרעש הגדול שעשה הסרטון ביחד עם הלחץ שהפעילו חברות המזון גרם למשרד הבריאות להוריד את הקמפיין הטלווזיוני מהאוויר לאחר יום אחד.  הקמפיין ממשיך להיות מוצג ברשת ונראה שכבר צבר למעלה ממיליון צפיות.

בדהמרקר מצוטט משה בר סימן טוב, הנחשב למי שעומד בראש המהלך הכולל של משרד הבריאות לקידום תזונה בריאה,  כאומר כי “יצאנו בהיקף מוגבל בנוגע לקמפיין הזה באופן מתוכנן ובחינה מתמידה של האפקט שאנחנו יוצרים. אנחנו ממשיכים לעבוד במסגרת הוועדה, ושמחים במקביל על שינוי התודעה מצד התעשייה והרצון שלהם לפעול לשינוי. פנינו לא למלחמה. אנחנו לא מחפשים להכחיד את תעשיית המזון ולא שאנשים יפסיקו לאכול. אנחנו רוצים ליצור שינוי יחד עם התעשייה ויש פה הזדמנות גדולה לתעשייה כי הרבה מאד דברים כבר קורים – לא רק בעקבות ההתערבות שלנו. רואים את השינוי בבחירות של הציבור, והתעשייה מבינה בעצמה שנדרש פה שינוי. אנחנו שמחים מאד על שינוי הגישה של התעשייה. הציבור רוצה לדעת מה הוא אוכל ושהוא אוכל בריא. בסוף הציבור לא מחפש להפסיק לאכול, והתפקיד שלנו זה לעזור לתעשייה להשתנות – כפי שקרה במהלך להפחתת הנתרן ממוצרים שונים”.

לדיווח בדהמרקר

בינתיים, לפי דיווח נוסף בדהמרקר, חברות המזון מביעות כעס על הקמפיין של משה”ב וטוענות שהחלו בתהליך הפחתת נתרן וחומרים נוספים מיוזמתן .

לידיעה בדהמרקר

לפניכם הסרטון המדובר של משרד הבריאות הקורא להפחתת צריכה של חטיפים:

View on YouTube


הערת המערכת : כדאי רק להזכיר כאן בהקשר זה את המחקר שפורסם ב-LANCET בסוף החודש הקודם עליו דיווחנו כאן ממנו עולה כי צריכת נתרן נמוכה מ-3 גר’ ליום קשורה דווקא לעלייה בסיכון קרדיווסקולרי…  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה